Terveiset Lounais-Suomesta

ke 20. huhtikuuta 2016 15.28.00

Kevätkuulumisia Lounais-Suomen latualueelta

Kevätsiivous käyntiin! Meillä Lounais-Suomessa oli jälleen erikoinen talvi. Oli vähän lunta ja enemmän loskaa. Mutta kyllä sitä onneksi vähän hiihtämäänkin pääsi. Niin tai näin, ne on menneen talven lumia ja nyt ollaan keväässä.

Yhdistyksissä on pidetty ja pidetään kevätkokouksia. Toivottavasti tapaan paljon alueen latulaisia Suomen Ladun kevätliittokokouksessa.

Se on kevätsiivouksen aika. Yhdistyksissä tehdään latumajojen ja varastojen kevätsiivousta. Olen kuullut myös henkisestä kevätsiivouksesta, jonka idea on tehdä tilaa omalle ”kiintolevylle päässä”. Kevät on aikaa, jolloin lisäenergiaa saa helposti, kunhan vain ulkoilee ja liikkuu luonnossa. Latualueen kevätkoulutuksessa mieli lepäsi aurinkoisena kevätpäivänä Teijon kansallispuistossa. Yhtenä koulutusaiheena oli luontokuvaus ja laitankin liitteeksi yhden luontokuvan. Jokaisella meistä on omat tapamme ja rutiinit kevätsiivouksen suhteen niin kotona kuin yhdistyksissä: toiset aloittavat hyvissä ajoin ja käyvät läpi kaiken, toisille riittää vähän vähempikin

Aluetoiminnassakin tehdään jonkinlaista siivousta, asioiden järjestelyä ja hyvien käytäntöjen järjestämistä, aluetoimintaa kehittämällä. Latualueille perustetaan omat aluetyöryhmät. Lounais-Suomen latualueen ryhmä on koossa ja kokoontuu ensimmäisen kerran viikonloppuna Lohjalla.

Ryhmässä on minun lisäkseni:
Eskola Petri (Huovinretki), Hagman Riikka (Peimarin Latu ja Polku), Karikoski Mirkka (Raision Rinkka) ja Vuori Ilpo (SL hallitus).

Haluan vielä välittää onnittelut Lounais-Suomen latualueelta Huittisten Latu ja Polku ry:lle 40v vuosijuhlan johdosta. Lisäksi muistutan, että Yhdessä Pyöräillen viikonloppu on 14.-15.5. ja yhteensä 61 järjestäjää on ilmoittautunut tapahtumajärjestäjiksi. La 8.10. on aluesyyskokous Viking Linen piknik –risteilyllä, lisätietoa tulossa. Laatikko kerrallaan, hylly kerrallaan, asia kerrallaan – Hymyillen kesää kohti!

Terveisin,
Maikki