Suomen Ladun hiihtokiertue starttaa tammikuussa - hae kiertuetta paikkakunnallesi!

ke 24. lokakuuta 2018 11.57.00

Viime talvena ensi kertaa järjestetty Vartin Vinkit -hiihtokiertue saa alkavalla talvella jatkoa maustettuna uusin virkistävin tuulahduksin.

Kahdeksalle paikkakunnalle kaavailtu hiihtokiertue sijoittuu tammi-maaliskuun väliselle ajalle. Kiertueen päämäärä on kaikessa kunnianhimoisuudessaan jalo – edistää hiihdon harrastajien valmiuksia nauttia hiihtoharrastuksesta!

Kiertueen tapahtumat koostuvat kahdesta peräkkäisinä päivinä järjestettävistä osiosta. Ensiksi (1. päivä) Suomen Ladun rautainen kiertuetiimi järjestää jäsenyhdistykselle hiihdon asiantuntemusta kehittävän koulutustilaisuuden. Koulutusosion tavoitteena on vahvistaa yhdistyksen hiihdon asiantuntijuutta ja edistää sen edellytyksiä järjestää hiihtotoimintaa paikkakunnallaan. Sisältöön kuuluvat esimerkiksi hiihdon lajitekniikat, hiihdon ohjaaminen ja lajin välinetuntemus.

Toisena osiona (2. päivä) järjestetään yhdessä avoin yleisötapahtuma, joka sisältää viime talvelta tutut tekniikkaopetustuokiot, voiteluvinkit ja välinetärpit. Uusina sisältöinä tuodaan tapahtumaan suksitaituruushaasteita sekä pieniä kisailuja. Osallistujilla on yleisötapahtumissa mahdollisuus lainata hiihtovälineet.

Suomen Latu vastaa kiertueen valtakunnallisesta markkinoinnista, tapahtuman sisällön toteuttamisesta ja paikallisten vetäjien kouluttamisesta. Suomen Latu vastaa myös tapahtumamateriaaleista ja lainaamon hiihtovälineistä. Paikallinen yhdistys vastaa tapahtuman käytännön järjestelyistä, paikallisesta markkinoinnista ja yleisötapahtuman tapahtumapaikan varaamisesta.

Hiihtokiertueen tapahtumaa haetaan sähköisellä hakulomakkeella 31.10. mennessä! Lisätietoja ja ajatuksia hiihdosta ja hiihtokiertueesta saa Suomen Ladun asiantuntijalta/kiertuekouluttajalta Wilhelm Stenbackalta.

Aikuisliikunnan suunnittelija
Wilhelm Stenbacka