Opetus- ja kulttuuriministeriön vuotuiset liikunnan ja urheilun ansioristit ja -mitalit on myönnetty

ke 27. helmikuuta 2019 16.30.00

Suomen Ladun jäsenyhdistysten aktiiveille mitaleja ansioista liikuntakulttuurin ja urheilun parissa.

Eurooppa-, kulttuuri- ja urheiluministeri Sampo Terho on myöntänyt yhteensä 187 ansioristiä ja -mitalia liikuntakulttuurin ja urheilun parissa ansioituneille henkilöille. Kultaisia ansioristejä myönnettiin 26, ansioristejä 49, ansiomitaleja kullatuin ristein 78 ja ansiomitaleja 34 kappaletta.

Myöntäessään ansiomerkkejä ministeriö haluaa tällä tavoin osoittaa arvostusta sille työlle, jota ansiomerkkien saajat ovat suomalaisen liikunnan ja urheilun eteen tehneet seurojen ja liittojen hallituksissa, valmentajina, huoltajina ja urheilijoina, sanoo ministeri Sampo Terho. Vuosittaiset ansiomerkit myönnetään suomalaisen liikunnan ja kulttuurin parissa ansioituneille henkilöille liittojen ja seurojen ehdotusten perusteella. Ansiomerkkejä on neljä: ansioristi kultaisena, ansioristi, ansiomitali kullatuin ristein sekä ansiomitali. Käytäntönä on, että ansiomerkit myönnetään Ivar Wilskmanin syntymäpäivänä, 26. päivänä helmikuuta.

Suomen Ladun jäsenyhdistysten aktiiveille mitaleja myönnettiin seuraavasti:

Ansioristi

Soili Ilmavirta, Pellon Latu ja Polku
Ulla Kääriäinen, Iisalmen Latu
Riitta Minkkinen, Virranviemät
Mattias Puronniemi, Tampereen Taivaltajat
Anu Virpikari, Sodankylän Latu

Ansiomitali kullatuin ristein

Urpo Häkkinen, Siilin Latu

Irene Luukko, Padasjoen Latu
Kirsi Tuppurainen, Puijon Latu

Ansiomitali

Kirsi Kilpeläinen, Kajaanin Latu
Marjo Tahvanainen, Vammalan Retkeilijät
Osmo Vuorinen, Kangasalan Latu

Suomen Latu onnittelee kaikkia mitalisteja lämpimästi! Mitalit jaetaan saajilleen 27.4. Pajulahdessa järjestön kevätkokouksen yhteydessä.