Nurmijärven Latu täyttää 35 vuotta ja Suomi 100!

ti 10. tammikuuta 2017 13.44.00

Nurmijärven Latu viettää tänä vuonna juhlavuotta, yhdistys on toiminut ulkoilun ja hyvinvoinnin puolesta jo 35 vuotta.

Syksyllä 2016 NurLa sai  Röykässä Sääksjärven rannalla sijaitsevan veteraanimajan toimipisteekseen ja luvan  käyttää sekä ylläpitää majaa talvikauden seuraavan viiden vuoden ajan. Ulkoilijat saavat myös käydä nuotiotulilla rannalla sijaitsevalla nuotiopaikalla. Nurmijärven Latu on ollut reippaassa nousukiidossa jäsenmäärältään, nyt aktiivisia jäseniä on jo lähes 1000.

NurLan aktiivisin toiminta painottuu Röykässä sijaitsevan Sääksjärven tuntumaan, jossa avantouidaan, melotaan, sauvakävellään sekä maastopyöräillään. Viime vuoden kohokohtaan kuului  Sääksjärvellä rannalla sijaitsevan veteraanimajan vuokrasopimuksen allekirjoittaminen veteraanijärjestön kanssa. NurLa sai veteraanimajan käyttöönsä seuraavaksi viideksi vuodeksi. NurLa käyttää ja ylläpitää majaa talvikauden ja ulkoilijat saavat käydä nuotiotulilla rannalla sijaitsevalla nuotiopaikalla,  puut on järjestetty NurLan puolesta. Toistaiseksi maja toimii lähinnä NurLan toimipisteenä, jossa pidetään hallituksen kokoukset mutta ensimmäisiä minikursseja on jo ehditty majalla pitämään. Maastopyörän huoltoilta houkutteli paikalle monta pyöräilystä innostunutta ja tarkoitus on järjestää majalla vastaavanlaisia iltoja jatkossakin. Tämän vuoden aikana majan käytettävyyttä suunnitellaan ja haetaan parasta mahdollista toimintamallia joka palvelee kaikkia jäseniä.

Vuodesta 2017 tulee juhlavuosi niin Nurmijärven Ladulle kuin Suomen 100-vuoden itsenäisyydelle, juhlitaan sitä yhdessä. Liikunta on ollut aina merkityksellistä suomalaisuuden rakentumisessa ja kansallisen identiteetin muodostumisessa. Kansanterveyden kannalta Nurmijärven Latu on yhdistys joka vie erinomaisin keinoin liikkumista ja luonnossa kulkemista turvallisesti ja kattavasti kaikkien saataville. Tervetuloa liikkumaan ja tutustumaan Nurmijärven Latuun!

Lisätietoja tapahtumista löytyy Nurmijärven Ladun nettisivuilta  tapahtumakalenterista (www.nurmijarvenlatu.fi).

Teksti; Pia Hytönen