Joulun alla ja vuoden vaihtuessa

su 18. joulukuuta 2016 16.03.00

Olisiko sinulla aikaa antaa itsellesi erilainen loma Kiilopäällä?
Viime viikolla minulle soitti Korpelan Ritva (Pyhäjokiseudun Ladusta) ja kertoi talkootyöstään Kiilopäällä. Toki olin siitä jotain kuullutkin mutta nyt sain konkreettista tietoa mitä se käytännössä on. Ja ilmeisen mielestä työtä se näköjään on, koskapa Ritvakin on sitä tehnyt useamman vuoden ajan kyllästymättä. Suomen Ladun Kiilopäällä menee hyvin, majoittujia ja liikunta-asiakkaita riittää ja se tarkoittaa sitä, että työväkeä ja apukäsiä tarvitaan. Ja millaisissa maisemissa talkootyötä saa tehdä! Kuuden tunnin talkootyöpäivän jälkeen tai sitä ennen ehtii nauttia luonnosta täysin siemauksin.

Olisiko sinulla aikaa antaa itsellesi erilainen loma Kiilopäällä? Jos kiinnostuit, lisätietoa voit kysyä joko Ritva Korpelalta (ritva.korpela(at)kotinet.com) tai suoraan Kiilopäältä Seppo Uskilta

Latuyhdistysten toiminta joulun alla on joululahja siihen osallistuvalle
Näin joulun alla moni pohtii miten ilahduttaisi palvelukodeissa asuvia ikäihmisiä tai sitä naapuriin vasta paikkakunnalle muuttanutta lapsiperhettä? Moni latuyhdistys järjestääkin ikäihmisten ulkoiluttamista säännöllisesti ja järjestää lapsiperheille suunnattuja liikuntapäiviä eri vuoden aikoina. Näin joulun alla nämä tapahtumat saavat ihan erilaisen merkityksen. Tästä erinomaisena esimerkkinä on Maaselän Ladun vuosittain järjestämät jouluiset ulkoilutapahtumat Reisjärven hoivakodeille ja lapsiperheille joulupolun muodossa. Ei ihme, että Maaselän Latu on valittu yhdeksi vuoden urheiluseurafinalistiksi!

Suomen Ladun aluetoiminta - mitä se sinulle merkitsee?
Liikuttajassa (siinä sähköisessä versiossa) on käynnissä kysely kaikille latulaisille aluetoiminnasta. Olethan jo käynyt vastaamassa? Jos et, nyt voisi olla hyvä hetki

Oulun latualueen yhdyshenkilönä kiitän kaikkia alueemme latulaisia ja muistutan vielä ensi vuoden suunnitelmista, joista ensimmäinen pidetään jo tiistaina 10.1.2017 Ylivieskassa. Vielä ehtii ilmoittautua!

Vuosi 2017
ti 10.1. Retkeilykummi-info Ylivieskassa
la 11.3. Kevättapaaminen ulkoillen, lumikenkäillen tai hiihtäen Virpiniemessä Oulussa
la 17.6. Nuku yö ulkona Salamajärven kansallispuistossa
pe 22.-24.9. Syystapaaminen ja aluekokous kansallispuisto Hossassa

Rauhallista ja liikunnallista joulua kaikille!

Oulun latualueen yhteyshenkilö - latumartta