Hae kesälajien kiertuetapahtumaa vuoden loppuun mennessä

ma 19. marraskuuta 2018 12.09.00

Suomen Ladun organisoimat valtakunnalliset teema- ja massatapahtumat sekä lajikiertueet ovat yksi strategian painopisteistä.

Vuonna 2019 järjestetään kolmen kesälajin tapahtumakiertueet: Retkeilykiertue (touko-kesäkuu), polkujuoksu tutuksi -kiertue (touko-kesäkuu) sekä hyvinvointia luonnosta -kiertue (elo-syyskuu).

Hae yhtä tai useampaa tapahtumaa omalle paikkakunnallesi 31.12.2018 mennessä sähköisellä hakulomakkeella.

Kesälajien tapahtumat ovat 2-3 tunnin, erityisesti lajin uusille harrastajille kohdennettuja tapahtumia jäsenyhdistyksen valitsemassa paikassa (latumajalla/laavulla tms). Kiertuetapahtuman järjestävä yhdistys vastaa toiminta-alueen tai tilan varaamisesta, sen kustannuksista ja paikallisesta markkinoinnista. Suomen Latu vastaa kiertueen sisällön luomisesta, ohjeistuksesta yhdistyksille, kiertuetapahtuman vastuuohjaajasta/kouluttajasta sekä tukee tapahtumaa järjestävää yhdistystä materiaalein.

Retkeily-, polkujuoksu- ja hyvinvointia luonnosta -kiertueiden järjestämisen tarkoituksena on lajitoiminnan vahvistaminen tai uuden toimintamuodon jalkauttaminen osaksi yhdistyksen toimintaa myös kiertuetapahtuman jälkeen. Tapahtumat voivat olla erikokoisia, joten suosittelemme hakemaan pienempääkin tapahtumaa.

Kiertuetapahtumaa on mahdollista hakea myös yhdessä naapuriyhdistyksen kanssa. Kiertueaikataulut rakennetaan siten, että ne mahdollistavat mahdollisimman lyhyet siirtymät ja sujuvan logistiikan, kuitenkin ottaen huomioon myös yhdistysten aikataululliset toiveet. Kiertuepaikkakunnat julkistetaan tammikuun loppuun mennessä.

Lisätietoja tapahtumakiertueista:
Retkeily: aikuisliikunnan suunnittelija Saija Suominen, saija.suominen@suomenlatu.fi
Polkujuoksu: aikuisliikunnan suunnittelija Wilhelm Stenbacka, wilhelm.stenbacka@suomenlatu.fi
Hyvinvointia luonnosta: lastentoiminnan suunnittelija Reija Koivu, reija.koivu@suomenlatu.fi

Kuva: Eeva Mäkinen