Frisbeegolf rantautuu Kyrkösjärven uimarannalle

to 19. toukokuuta 2016 10.59.00

Lakeuden Elämysliikunta ry:n frisbeegolfrata avattiin juhlallisesti käyttöön 12.5

Rata kiertää luontotalo Käpälikön ympärillä uimarannan tuntumassa, radalla on 9 heittopaikkaa. Vihkiäisten jälkeen  Pentti Miettinen Suomen Frisbeegolfliitosta piti kurssin lajin saloista.

Lakeuden Elämysliikunta ry tarttui Suomen Ladun tarjoukseen, joka hakemuksesta tuki rataa, antamalla korit ja muuta materiaalia. Suomen Latu on valtakunnan tasolla merkittävästi edistänyt ulkoliikuntaa, jota frisbeegolf parhaimmillaan edustaa. Yhteistyökumppanina Elämysliikunta ry:n kanssa radan aikaansaamiseksi ovat toimineet Seinäjoen kaupungin liikuntatoimi, sekä Lakeuden Latu ry, joka kuuluu myös Suomen Latuun. Radan suunnittelussa on alusta asti ollut mukana Seinäjoen paikallisen frisbeegolfseuran perustaja ja entinen puheenjohtaja Jani Toivonen, joka on suunnitellut myös Törnävän radan. Toivosen mielestä rata tuo mukavan lisän Kyrkösjärven virkistysalueelle. Rata on uusille harrastajille helppo aloitus lajin pariin. Frisbeegolf tarjoaa koko perheelle yhteisen ulkoiluelämyksen.

Seinäjoen kaupungin liikuntatoimenjohtaja Anne Kotila on tyytyväinen uuden frisbeegolfradan saamiseen kaupunkiin. Frisbeegolfin suosio on kasvanut ja laji houkuttelee eri ikäisiä sekä perheitä yhteiseen harrastukseen ja ulkoiluun. Uusi rata vahvistaa entisestään Kyrkösjärven alueen vapaa-ajan harrastustoimintaa.

Lakeuden Elämysliikunta ry:n maankuulu talkooporukka on ollut mukana radan rakentamisessa. Etelä-Pohjanmaalla vielä talkoot onnistuvat ja työpanosta annetaan ilolla yhteiseen hyvään toteaa Lakeuden Ladun puheenjohtaja Esko Vieri.

Radalla käy iltaisin suuri joukko nuoria golffareita. Näin Luontotalo Käpälikön isännän roolissa on ilo katsella nuorten innostusta lajiin, iloitsee Lakeuden Elämysliikunta ry:n puheenjohtaja Hannu Salo. Mahdollisesti kesällä Käpälikkö voi tarjota palveluitaan pelaajille, kun yhdistys palkkaa työntekijän taloon. Salo toivottaa sekä nuoret, että vähän varttuneemmatkin lajin pariin.