Vuoden 2018 seuratuki on haettavissa

to 16. marraskuuta 2017 12.56.00

Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratuki lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksien edistämiseen on nyt haettavissa.

Seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki) on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen.

Avustusta voivat hakea liikuntaa ja/tai urheilua järjestävät paikalliset, rekisteröityneet yhdistykset.

Seuratuen tavoitteena on edistää matalan harrastuskynnyksen toimintaa lasten ja nuorten liikunnassa ja lisätä toiminnan monipuolisuutta uusien lajien kautta. Seuratoimintaa kehittämällä voidaan myös ennaltaehkäistä liikuntaharrastuksen lopettamista pitämällä nuoret mukana toiminnassa urheilijoina, liikkujina ja seuratoimijoina. Nuorten itsensä ideoimia kehittämishankkeita voidaan myös tukea.

Seuratuen avulla on mahdollista kokeilla innovatiivisia toimintamalleja, lisätä toimintaan monipuolisuutta esimerkiksi uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa. Seuratuen avulla voidaan myös vahvistaa toiminnan laatua ja yhteisöllisyyttä, sekä tukea vapaaehtoistyötä ja edistää monimuotoisen liikunnan kansalaistoiminnan toteutumista.

Haettavissa olevan avustussumman suuruus on 2 500–15 000 euroa vuodessa.

Seuratukea haetaan sähköisesti, www.seuraverkko.fi.

Haku päättyy 15.12.2017.

Lisätietoja avustuksesta ja hakuohje.