Vie vanhus ulos

ma 21. elokuuta 2017 07.25.00

Syyskuussa kampanjoidaan jälleen tukea tarvitsevien iäkkäiden ulkoilun puolesta. Vie vanhus ulos -kampanja starttaa 5. syyskuuta ja huipentuu valtakunnalliseen iäkkäiden ulkoilupäivään 5. lokakuuta.

Ulkoilu on mahtava hyvinvoinnin edistäjä. Se virkistää ja rauhoittaa mieltä, kehittää tasapainoa ja lihasvoimaa, terästää muistia ja tarjoaa aistielämyksiä. Ulkoilun iloa tulisi kuulua jokaisen arkeen!

Miten järjestöt voivat osallistua kampanjaan?

Vie vanhusulos.fi -kampanjasivuille on avautunut yhteisöjen ennakkorekisteröityminen. Yhteisötilin perustaja voi omalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla katsoa ja hallinnoida yhteisön nimissä tehtyjä ulkoiluja ja vapaaehtoiset ulkoiluystävät voivat kirjata ulkoilukertansa yhteisön nimiin omalla sähköpostiosoitteellaan. Ulkoilukertoja voi myös ilmoittaa myös yksityishenkilönä ilman rekisteröitymistä.

Ulkoilukertoja ilmoittaneiden kesken arvotaan kampanjan lopussa upeita palkintoja. Ulkoilutarinoita, kuvia ja videoita kannustetaan jakamaan sosiaalisessa mediassa hästägillä #vievanhusulos.

Järjestäkää yhteinen ulkoilutapahtuma valtakunnallisena iäkkäiden ulkoilupäivänä 5.10.

Haastamme myös järjestämään samalla asuinalueella toimivan päiväkodin, koulun, palvelutalon tai toisen järjestön kanssa yhteisen ulkoilutapahtuman valtakunnallisena iäkkäiden ulkoilupäivänä 5.10. Ideoita ylisukupolviseen yhdessä tekemiseen löytyy ilmanikärajaa.fi -verkkosivulta. Yhdessä #ilmanikärajaa -toimintamalli on kehitetty yhdessä Emma & Elias, Eloisa ikä, Liikkuva koulu ja Voimaa vanhuuteen -ohjelmien kanssa. Tapahtumat ovat osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Tavoitteena on lisätä eri-ikäisten yhdessäoloa arjessa.