Vaikuta-tiimi esittäytyy

ke 28. helmikuuta 2018 09.27.00

Vaikuta-tiimi vastaa Suomen Ladun tiedotuksesta, julkaisuista ja ilmeestä. Viestinnän moninaisten töiden lisäksi tuemme paikallista vaikuttamista ja teemme ulkoiluolosuhteiden valtakunnallista edunvalvontaa.

Panu Könönen, viestintä- ja markkinointipäällikkö
Olen mies Suomen Ladun brändin takana: johdan järjestömme viestintää yhdessä sovitun strategian pohjalta. En kuitenkaan pelkästään pomota muita, vaan käteni ovat syvällä niin some-savessa kuin muissakin viestinnän käytännön askareissa. Yksi tärkeimmistä tehtävistäni on Latu&Polku-lehden päätoimittajuus. Latu&Polku on tutkitusti Suomen Ladun tärkein jäsenetu ja yksi tärkeimmistä syistä liittyä järjestön jäseneksi. Kun en ole töissä, niin hiihdän (myös kesällä), luen paljon ja vietän aikaa perheeni kanssa (eli kuljetan lapsiani harrastuksiin…).

Sampsa Sulonen, viestinnän suunnittelija
Liityin tammikuussa 2018 mukaan Vaikuta-tiimiin. Olen ollut paljon mukana Suomen Ladun tapahtumissa sekä erityisesti Kiilopäällä valokuvauksen merkeissä. Nykyisiin tehtäviini kuuluu edelleen tapahtumien valo- ja videokuvaus, mutta monenlainen muukin sisällöntuotanto. Kehitän myös Suomen Ladun ilmettä ja näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ja vastaan verkkomarkkinoinnin hyödyntämisestä. Eräretkeily ja revontulet ovat lähellä sydäntäni ja Lapissa on päästävä käymään vähintään kerran vuodessa.

Marianne Holmberg, viestinnän suunnittelija
Polkuni johdatti minut Suomen Latuun vuonna 1993 työharjoitteluun ja sille polulle olen jäänyt. Olen toiminut kurssien parissa, matkapalvelussa, kaupan tätinä sekä Latu&Polku-lehden taustalla. Tällä hetkellä päätehtäväni on jäsenyhdistysviestintä. Osallistu-tiimin Johannan kanssa teemme yhdessä Liikuttaja-verkkolehteä. Suomen Ladun uutiskirje ja verkkokauppa ovat myös hyppysissäni. Vapaa-ajalla minut tavoittaa usein jalkapallokentän laidalta lasten harrastusten parista.

Anne Rautiainen, yhteiskuntasuhteiden asiantuntija
Olen ulkoilun suurkuluttaja. Uin, laskettelen, kävelen, juoksen, marjastan ja tykkään kiipeillä puissa. Työkseni tarkkailen lainsäädännön muutoksia, teen lausuntoja ja pyrin vaikuttamaan siihen, että jokamiehenoikeudet säilyvät nykyisellään. Pyrin myös monin tavoin vahvistamaan ulkoilun ja luonnon virkistyskäytön asemaa poliittisessa päätöksenteossa.
Paikalliset järjestöt ovat toimintamme helmi. Ilahdun, kun minulle soitellaan onnistumisista ja murheista, jotka liittyvät paikalliseen ulkoilupaikkojen rakentamiseen, ylläpitoon, maankäyttöön tai vaikkapa siihen jokamiehenoikeuteen. Olen täällä yhdistysten vaikuttamistyön avuksi ja tueksi!

Hanna Laakso, tapahtumasuunnittelija
Tulin Suomen Latuun viime toukokuussa auttamaan Nuku yö ulkona -tapahtumissa. Pääasiallinen tehtäväni on kuitenkin #UlkonaKuinLumiukko-kampanjan suunnittelu ja koordinointi. Lisäksi koordinoin tänä talvena Angry Birds Go Snow -kiertuetta ja autan parhaani mukaan myös muissa Vaikuta-tiimin tehtävissä. On ollut mahtavaa tutustua Suomen Ladun upeisiin toimijoihin ympäri Suomen. Kiitos kun olette tarttuneet lumiukkohaasteeseen ja tehneet Ladun 80-vuotisjuhlasta upean!

Sirkku Juntunen, liikunta-assistentti
Teen parhaillani ulkoilulajien ohjaajarekisteriä ja tiedotan yhdistyksille EU:n tietosuoja-asetuksesta. Lisäksi teen Vaikuta-tiimissä monia muita mielenkiintoisia hommia. Tulin Suomen Latuun viime syksynä liikunnan yhteiskuntatieteiden opiskeluihini liittyvän harjoittelun kautta, nyt jatkan töitä järjestössä huhtikuun loppuun asti. Suomen Latuun minut toi intohimo kaikenlaiseen ulkoiluun ja halu oppia lisää ulkoilun edistämisestä.

Kuvassa vasemmalta Panu, Sirkku, Sampsa, Hanna, Anne ja Marianne

Kuva: Sampsa Sulonen