Tuleva vuosi alkaa jälleen talvikilometrikisaillen

pe 8. joulukuuta 2017 10.24.00

Talvikilometrikisaa poljetaan 1.1.-28.2.2018.

Talvikilometrikisassa on mahdollisuus kirjata poljettujen kilometrien rinnalla myös minuutteja. Sarjoja on kolme. Piensarjassa polkevat alle 25 henkilön joukkueet ja suursarjassa yli 25 henkilön joukkueet. Tehosarja on tarkoitettu pyöräilyseuroille, liikuntayhdistyksille tai aktiiviharrastajille. Kisan jälkeen arvotaan kaikkien osallistujien kesken pyöräilyaiheisia palkintoja. Lisäksi kisan päätyttyä palkitaan parhaat joukkueet.

Minuuttikisaan ei ilmoittauduta erikseen vaan kaikki joukkueet ja kaikki joukkueiden jäsenet voivat kirjata halutessaan järjestelmään kilometrien rinnalla myös aikaa. Yksittäisen polkijan on mahdollista kirjata joko aikaa tai kilometrejä tai molempia. Joukkueen kesken voi toki sopia, kirjataanko molempia. Minuuttikisan päätarkoitus on tehdä kisailusta entistä tasapuolisempaa, madaltaa osallistumisen kynnystä ja kiinnittää huomiota pyöräilystä nautiskelun ja hitaasti kiiruhtamisen iloihin.

Kuntavertailu
Jokainen talvikilometrikisaan osallistuva polkija, joka on tallentanut tiedon omasta henkilökohtaisesta kotikunnastaan omiin tietoihinsa, alkaa automaattisesti kartuttamaan myös oman kuntansa kilometrisaldoa. Tulokset saadaan jakamalla kunnan yhteenlasketut kilometrit kunnan asukasluvulla. Kuntasarjaan ei myöskään tarvitse ilmoittautua erikseen.

Ilmoittautuminen avataan pian osoitteessa www.kilometrikisa.fi

Osallistu kisakeskusteluihin Facebookissa.

Kilometrikisan järjestävät Suomi Pyöräilee -hanke ja Pyöräilykuntien verkosto ry.