Suomen Latu mukana ehkäisemässä koronaviruksen aiheuttamaa epidemiaa

pe 13. maaliskuuta 2020 10.39.00

Kaikki Suomen Ladun yleisötapahtumat, koulutukset ja kokoukset muutetaan etätapahtumiksi, siirretään tai perutaan.

Suomen Latu siirtää, peruu tai muuttaa etätapahtumiksi kaikki yleisötapahtumansa, koulutuksensa ja kokouksensa 31.5. asti.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että Suomen Ladun järjestön kokous 26.4. Turun Ruissalossa perutaan. Virallinen vuosikokous pyritään järjestämään etäkokouksena. Tästä tiedotetaan yhdistyksiä myöhemmin.

Suomen Ladun koulutukset tullaan järjestämään etänä tai siirtämään. Tulemme olemaan yhteydessä kurssien osallistujiin mahdollisimman pian.

Kiertuetapahtumat siirretään tai perutaan. Polkujuoksu-, Hyvinvointia luonnosta -, Rakastu retkeilyyn - ja sauvakävely-kiertueiden osalta olemme yhteydessä järjestäviin yhdistyksiin mahdollisimman pian. Kiertuetapahtumiin osallistujia pyydämme seuramaan tiedotusta sosiaalisessa mediassa ja kiertueiden verkkosivuilla:

Unelmien liikuntapäivänä 10.5. ei järjestetä tapahtumia, vaan kannustamme omatoimiseen liikuntaan.

Ohjeistuksen lähtökohtana on Suomen hallituksen suositus harrastustoimintaan liittyvien kokoontumisten välttämisestä, jotta koronaviruksen nopea leviäminen saadaan ehkäistyksi.

“Suomen Ladulla ei ole mitään sellaista toimintaa, jota emme voisi siirtää eteenpäin kuukaudella tai kahdella – tai vieläkin useammalla. Suomen Ladussa tilanteeseen mieluummin ylireagoidaan kuin alireagoidaan”, toiminnanjohtaja Eki Karlsson sanoo.

Suomen Ladun hallitus toivoo, että jäsenyhdistykset ottavat toiminnnassaan käyttöön viranomaisohjeistukset ja suosittelee jäsenyhdistyksiään toimimaan omilla paikkakunnillaan Suomen Ladun laatimien periaatteiden mukaisesti. Jäsenyhdistykset päättävät toki itse omista yleisötilaisuuksistaan, kokouksistaan ja muista tapahtumista, joita järjestävät tai joihin osallistuvat.

Suomen Latu seuraa ja noudattaa kaikessa toiminnassaan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ja valtioneuvoston linjauksia liittyen koronaviruksen aiheuttamaan epidemiaan. Tiedotamme yhdistyksiämme heti, jos valtionhallinnon linjauksissa tapahtuu muutoksia, jotka vaikuttavat myös järjestömme toimintaan.

Kannustamme kaikkia jäseniämme silti nauttimaan ulkoilusta ja luonnosta – omatoimisesti.