Suomen Ladun uusi puheenjohtaja on Kirre Palmi

su 27. lokakuuta 2019 13.00.00

Suomen Ladun syyskokous äänesti tänään Rokualla uudeksi puheenjohtajakseen Kirre Palmin. Samalla Palmista tulee järjestön historian ensimmäinen naispuheenjohtaja.

Ulkoilujärjestö Suomen Latu äänesti tänään syyskokouksessaan uudeksi puheenjohtajakseen Kirre Palmin

Ehdolla puhjeenjohtajaksi olivat Kirre Palmi, Raimo Saarinen ja Antti Huttunen.

Äänestystulos oli lopulta selkeä Kirre Palmin eduksi. Voittaja sai äänistä lähes 75 prosenttia.

Tampereelta kotoisin oleva Palmi toivoo pääsevänsä edelleen vahvistamaan Suomen Ladun vahvaa yhteiskunnallista roolia terveys- ja harrasteliikunnan saralla ja innostamaan mahdollisimman monet ihmiset liikkumaan.

Kokouksessa edustettuna oli yhteensä 75 yhdistystä, ja ääniä puheenjohtajanvaalissa annettiin kaikkiaan 244 kappaletta. Uuden puheenjohtajan kausi alkaa 1.1.2020. Kausi on kolmivuotinen.

Kirre Palmi

Koulutus:
Oikeustieteiden kandidaatti (OTK, ylempi korkeakoulututkinto) 1986, varatuomari 1988.

Ammatillinen toiminta:
Toiminut valtionhallinnossa juristina, asiantuntijana sekä päällikkö- ja johtotason tehtävissä 25 vuoden ajan. Juristina Palmi on toiminut myös käräjäoikeuden määräämänä selvittäjänä yksityishenkilöiden velkajärjestelyasioissa.

Ammatillinen liikunta-alan toiminta:
Vuonna 2015 Palmi siirtyi omasta aloitteestaan liikunta-alalle kehittämispäälliköksi Hämeen Liikunta- ja Urheilu ry:een. Työ sisältää mm. aikuis- ja terveysliikuntaa, kuntayhteisteistyötä, seurojen juridista neuvontaa ja vaikuttamistyötä. Hän on  jäsenenä Suomen Olympiakomitean Liikkujan polun Vaikuttamisen teemaryhmässä. Palmi viihtyy työssään hyvin, koska kokee sen merkitykselliseksi.

Järjestötoiminta:
Palmi on toiminut monien valtakunnallisten ja alueellisten liikuntaan ja urheiluun liittyvien organisaatioiden luottamus-, ja johtotehtävissä. Tehtävissä Palmi on toiminut yleensä usean kauden ajan, mikä ilmaisee valitsijoiden luottamusta ja Palmin sitoutuneisuutta. Järjestöjen johtotehtävissä hänelle on kertynyt myös liiketaloudellinen osaaminen.

Yhteistyö-, viestintä- ja esiintymistaidot:
Yhteistyötaidot sekä halukkuus ja kyky esiintyä ovat Palmin vahvuuksia niin ammatillisissa kuin luottamustehtävissä.

Liikunnan harrastus:

• Suunnistus, aiemmin kilpatasolla
  • Eri luontoliikunnan lajit mm. polkujuoksu, sauvakävely, hiihto, rullaluistelu, melonta, pyöräily, retkiluistelu,  retkeily ja perheliikunta
  • Suomen Ladun, Tampereen Taivaltajat ry:n jäsen