Savo-Karjalassa uusi aluetyöryhmä

pe 2. helmikuuta 2018 08.04.00

Savo-Karjalan latualueen uusi aluetyöryhmä kokoontui tammikuussa pohtimaan alueen tämän vuoden asioita.

Työryhmään kuuluvat Anja Korhonen (hallitusjäsen) Juankosken Kuntoilijoista, Pekka Karhunen Suonenjoen Ladusta, Taina Modig-Marttinen Mikkelin Ladusta, Latunen-toimija Kirsti Mikkanen Juankosken Kuntoilijoista sekä alueyhdyshenkilö  Kyllikki Rytkönen. Tällä porukalla tehdään töitä yhdistysten kanssa ja hyväksi. Jokaisella työryhmän jäsenellä on omat ”kummiyhdistyksensä”, joihin he pitävät yhteyttä ja joihin yhdistysten myös toivotaan pitävän yhteyttä. Tämän vuoden tavoitteena on aktivoida yhdistyksiä osallistumaan alueen tapahtumiin, koulutuksiin ja kokouksiin sekä Suomen Ladun järjestökokouksiin.

Alueen toimintasuunnitelman mukaisesti päätapahtumat tänä vuonna ovat latualueen kesäfestarit 4.-5.8. ”leiripäivämeiningillä” Tanhuvaaralla, aluesyyspäivät Iisalmessa 6.-7.10., aluekoulutus Joensuussa ja luottamushenkilökoulutus Pieksämäellä.

Järjestön 80-vuotisjuhlat Kiilopäällä ovat myös yhdistysten juhlat, jonne Suomen Ladun tavoite on saada ainakin 80 yhdistystä mukaan.

Työryhmän jäsenenä toivon, että yhteistyö yhdistysten kanssa aktivoituu ja ollaan yhteydessä positiivisella mielellä. Aluetoiminta on Suomen Ladun yksi painopistealue, joten paneudutaan toiminnan kehittämiseen yhdessä ja saavutetaan meille asetetut tavoitteet.

Kyllikki Rytkönen
alueyhdyshenkilö