Savo-Karjalan latualueen kuulumisia

ti 19. syyskuuta 2017 07.57.00

Alueen syyspäivät ja aluekokous pidetään Varkaudessa 30.9.-1.10.

Juhlitaan luontoa Hossan Kansallispuistossa 25.-27.8. keräsi mukaan 60 henkilöä ympäri latualuetta. Lauantaina patikoitiin vähän pitempiä ja vähän lyhyempiä polkuja, ja maisemat olivat mukavan vaihtelevia ja silmäälepuuttavia. Oli hienoa kuunnella kajaanilaisten kuorojen esityksiä illansuussa tyynen lammen rannalla, paikalla oli lähes pari sataa ihmistä. Iltapuhde isolla laavulla jäi mieleen yhteisenä olotilana, jossa kaikilla näytti olevan mukavaa.

Alueen tärkein tapahtuma eli syyspäivät ja aluekokous pidetään Varkaudessa Kylpylähotelli Kunnonpaikassa 30.9.-1.10.2017. Lauantaina on koulutusta; Suomen Ladun järjestöpäällikkö Mika Asikainen kertoo mitä strategia tarkoittaa käytännössä yhdistysten toiminnassa. Sunnuntaina on virallinen aluekokous, jossa pohditaan mitä tehdään latualueella vuonna 2018. Tärkeitä ovat myös henkilövalinnat; uusi alueyhdyshenkilö ja aluetyöryhmään pari uutta jäsentä. Kokousjärjestelyistä lisätietoja Lealta: lea.a.jantunen@gmail.com.

Nähhään Varkauvessa,
kohta jo syysväreissä Savokin