Retkeilykiertueelle mahtuu vielä mukaan!

ma 17. joulukuuta 2018 07.52.00

Ensi vuoden retkeilykiertue järjestetään touko-kesäkuussa ja hienoja hakemuksia onkin jo tullut eri puolilta Suomea! Vielä ehdit hakea tapahtumaa omalle paikkakunnallesi innostamaan paikallisia retkeilyn pariin ja tutustumaan Suomen Ladun toimintaan. Hakuaika päättyy 31.12.2018.

Kesälajien tapahtumat ovat 2-3 tunnin, erityisesti lajin uusille harrastajille kohdennettuja tapahtumia jäsenyhdistyksen valitsemassa paikassa (latumajalla/laavulla tms). Kiertuetapahtuman järjestävä yhdistys vastaa toiminta-alueen tai tilan varaamisesta, sen kustannuksista ja paikallisesta markkinoinnista. Suomen Latu vastaa kiertueen sisällön luomisesta, ohjeistuksesta yhdistyksille, yhdestä kouluttajasta/ohjaajasta sekä tukee tapahtumaa järjestävää yhdistystä materiaalein.

Retkeilykiertueen järjestämisen tarkoituksena on lajitoiminnan vahvistaminen tai uuden toimintamuodon jalkauttaminen osaksi yhdistyksen toimintaa myös kiertuetapahtuman jälkeen.

Kiertuetapahtumaa on mahdollista hakea myös yhdessä naapuriyhdistyksen kanssa. Hae kiertuetapahtumaa 31.12. mennessä sähköisellä lomakkeella. Kiertuepaikkakunnat julkistetaan tammikuun loppuun mennessä.

Uusi Rakastu retkeilyyn -kurssi lanseerataan 2019

Retkeilykiertuetapahtuman lisäksi Suomen Latu tarjoaa kiertuetapahtuman järjestäjille upean mahdollisuuden järjestää uusi Rakastu retkeilyyn -kurssi omalla paikkakunnalla kesällä 2019. Tämä aloitteleville retkeilijöille suunnattu kurssi on vertaisohjaajan vetämä ja heille on tarjolla ilmainen koulutus maaliskuussa. Kurssi kannustaa omatoimiseen retkeilyyn, mutta toimii myös jäsenhankintatuotteena.

Lisätietoa retkeilykiertueesta ja Rakastu retkeilyyn -kurssin järjestämisestä saat aikuisliikunnan suunnittelija Saija Suomiselta,
saija.suominen@suomenlatu.fi, puh 050 356 0276.