Partioaitan ympäristöbonus tukee yhdistysten mörritoimintaa

to 1. maaliskuuta 2018 12.58.00

Partioaitan 365-klubin ympäristöbonuksen vuoden 2017 tuotolla tuetaan Suomen Ladun metsämörritoimintaa. Erityisesti haluamme tukea jäsenyhdistysten lasten ja perheiden vapaa-ajalle sijoittuvaa toimintaa. Tutustu monipuoliseen tukeen ja hae sitä yhdistyksellesi!

Materiaalituki
Useat kymmenet jäsenyhdistyksemme toteuttavat metsämörritoimintaa. Tätä toimintaa tukeaksemme ja siihen uusia kannustaaksemme, jaamme ryhmille varustepaketteja. Mikäli yhdistyksellä on useampi eri metsämörritoiminnan ryhmä, voi hän tilata varustepaketin maksimissaan kahdelle eri ryhmälle. Paketteja on rajallinen määrä.

Varustepaketit ovat:

• Metsänuppus/myttysryhmät: tarppi ja 15 istuinalustaa
  • Metsämörriryhmät: tarppi ja 10 luuppia
  • Metsävaeltajaryhmät: tarppi, 2 trangiaa, 1 leirikattila ja 4 junioripuukkoa

Ryhmä voi olla pidempään toiminut tai uusi mutta edellytys on, että ryhmä toimii vuoden 2018 aikana vähintään viisi kertaa kokoontuen.

Varustepaketit tilataan oheisesta linkistä 15.5.18 mennessä ja toimitetaan kesäkuussa 2018: https://www.lyyti.in/metsamorrituki.

Metsävaeltajatoiminnan kehittäminen: maksuttomia kurssipaikkoja
Metsävaeltajat ovat metsämörritoiminnan alakouluikäisiä lapsia. He seikkailevat ja retkeilevät lähiluonnossa ja tekevät jo vähän pidempiä retkiä. Toiminnasta vastaa Metsävaeltajaohjaaja.

Ympäristöbonuksella tarjoamme max kaksi maksutonta Metsävaeltajatoiminnan ohjaajakurssin paikkaa per yhdistys vuoden 2018 aikana. Näiden lisäksi, useamman vuoden käytännön mukaisesti, jäsenyhdistyksillä on käytössä kaksi maksutonta kurssipaikkaa Suomen Ladun lastentoiminnan ohjaajakursseilla vuonna 2018.

Vuoden 2018 kurssit ovat: 14.4. Helsinki, 26.5. Haukipudas, 25.8. Jyväskylä ja 8.9. Turku. Lisätiedot ja ilmoittautuminen: www.suomenlatu.fi/kurssit.

Jäsenyhdistys tekee sopimuksen ohjaajan kanssa vähintään viiden kerran Metsävaeltajaryhmän ohjaamisesta.

Mikäli alueellasi ei ole ohjaajakurssia, voimme sopia sellaisen järjestämisestä. Käytänteet, ajankohta ym. sovitaan tapauskohtaisesti. Mikäli kiinnostuit tästä, ole yhteydessä oman alueesi alueyhdyshenkilöön ja Tiia Eskeliseen Suomen Ladussa. Ennen kurssin sopimista, tulee kiinnostuneita osallistujia olla vähintään 10.

Metsävaeltajatoiminnan tuki
Haluamme kannustaa erityisesti kouluikäisten toimintaan. Metsävaeltajille on saatavissa valmis viiden tuokion suunnitelma, jota voit käyttää sellaisenaan tai sitä muokaten. Lisäksi materiaalista löytyy yön yli retken ohjeistus ja suunnitelma. Materiaali julkaistaan sähköisessä muodossa kesäkuussa 2018.

Tuemme myös yön yli tapahtuvien Metsävaeltaja-retkien kuluja esim. tilausajokuljetuksia, ruoka- tai välinekuluja max. 250 € per jäsenyhdistys. Tuki maksetaan kuittia vastaan tapahtuman jälkeen.

Sähköisen materiaalin tilaaminen ja/tai hakemus yön yli retken tukemisesta oheisesta linkistä: https://www.lyyti.in/metsavaeltajatuki.

Lisätiedot:
Tiia Eskelinen, lastentoiminnan suunnittelija, Suomen Latu