Pakkasterveiset Lounais-Suomesta

ti 22. tammikuuta 2019 11.37.00

Katso latualueen Facebook-sivuilta yhdistysten tapahtumia ja vinkkejä!

Tammikuu on pakkaskuu, sanotaan vanhassa värssyssä ja tottahan se on, pakkasmittari näyttää nyt -23. Aurinko paistaa siniseltä taivaalta, hanki hohtaa ja kimmeltää. Parasta talvea! Siltikin se hiipii, se vahva tunne siitä, että kevät on tulossa. Viherpeukalot.fi-sivustollakin puhutaan jo tulevan puutarhakauden suunnittelusta. Onneksi ei kuitenkaan ihan vielä, sillä vielä on talvea jäljellä ja runsaasti hiihtoa, lumikenkäilyä, retkiluistelua, talviuintia, lumiukkoja, ym. kivaa talviulkoilua.

Latualueen Facebook-sivulla jaamme latuyhdistysten omille sivuilleen päivittämiä tapahtumia, vinkkejä, latutilanteita ym.

Tulevia tapahtumia:
- Suomen Ladun hiihtokiertue pysähtyy Säkylässä 29.1. yhteistyössä Huovinretki ry:n kanssa. Avoimessa ja maksuttomassa tapahtumassa pääset osallistumaan asiantuntijoiden tekniikkaklinikkaan (perinteinen ja luistelu), saat voitelu- ja välinevinkkejä ja voit haastaa itsesi pienissä suksitaituruutta vaativissa kisailuissa. Kiertuetapahtumassa on suksia, sauvoja ja monoja lainattavissa, mutta voit ottaa myös omat sukset mukaan.
- Talviuinnin SM-kisat Turussa 1.-3.2.
- Ulkona kuin lumiukko Talviuinnin SM-kisoissa 2.2.
- Hullun miehen tykkilumihiihto, Kännönvuoren hiihtoreitistöllä 3.2. klo 9-13 (Huittisten Latu ja Polku)
- Huovinhiihto-laturetki 17.2. Säkylänharjulla (Huovinretki)

Kun kevät vihdoin tulee, niin LoLa lähtee pyöräilemään. Toivottavasti yhdistyksessänne on jo hieman pohdittu viestikapulan vastaanottoa sekä oman osuuden pyöräreittiä.

Päivä pitenee tammikuussa yli kahdella tunnilla – otetaan ilo irti valosta!

Terveisin
Marjo Tahvanainen
Lounais-Suomen latualueen alueyhdyshenkilö

Kuva: Kunnon kaulahuivi lämmittää, mallina Ilpo Vuori.