Oulun latualueella tapahtuu

ti 12. joulukuuta 2017 09.33.00

Uusia tuulia tiedossa.

Hei me kaikki Suomen luonnosta nauttivat!

Tehtäväni Oulun latualueen alueyhdyshenkilönä on päättymässä, mutta laduilla ja poluilla tallustelen jatkossakin ja osallistun Oulun latualueen tapahtumiin.

Maaselän Ladun Heli Hilliahosta saamme tarmokkaan alueyhdyshenkilön. Tiesittehän, että Oulun latualueen jäsenyhdistyksien jäsenkehitys on todella hyvää suhteutettuna asukaslukuumme. Saimme pari viikkoa sitten uuden latuyhdistyksenkin, Perhonjokilaakson Retkeilijät.

Isoja ja pieniä tapahtumia järjestettiin tänä vuonna eri puolella aluettamme niin Pohjois-Pohjanmaalla kuin Kainuussa. Hiihtoretki Virpiniemessä ja yö teltassa Koirasalmella jäivät omaan mieleeni ja tietenkin ulkoiluviikonloppu Suomen 40. kansallispuistossa Hossassa teidän latulaisten kanssa.

Keskustelut sydänyhdistysten kanssa käynnistyivät marraskuun lopulla Oulussa pidetyssä aluetyöryhmän tapaamisessa. Haukiputaan Ladun suunnitelmat linturetkestä Unelmien liikuntapäivänä 10.5.2018 innostivat sen verran muita osallistujia, että nyt muutkin latuyhdistykset ja sydänyhdistykset tulevat varmaan järjestämään linturetken alueellaan.

Ensi vuoden puolella pääsemme lumiukkojen tekoon ja juhlimaan kasikymppistä Suomen Latua. Oulun latualueella synttäripäivän lumiukot rakennetaan Kalajoelle, nähdään siellä!

latuterveisin Ulla Keski-Sämpi, Lestijoen Ladun jäsen