Ota MailChimp yhdistyksesi käyttöön!

pe 7. helmikuuta 2020 12.26.00

MailChimp on helppokäyttöinen uutiskirjetyökalu, joka soveltuu helposti myös jäsenyhdistysten käyttöön.

MailChimp on yksi suosituimmista sähköpostimarkkinointityökaluista. Se on helppokäyttöinen ja käyttöliittymältään selkeä. Muun muassa sähköpostiviestien ja uutiskirjeiden luontiin löytyy paljon valmiita pohjia. Sisällön muokkaaminen, viestien testaaminen ja lähettäminen on helppoa. Raportoinnin avulla voi seurata kuinka moni avasi sähköpostin, mitä linkkejä klikattiin, mihin aikaan viesti tavoitti parhaiten vastaanottajat jne. MailChimp tarjoaa ilmaiseksi ominaisuuksia, joilla pääsee hyvin alkuun. Sähköpostilistan koko ilmaisversiossa voi olla maksimissaan 2 000 sähköpostiosoitetta.

Lounais-Suomen alueyhdyshenkilö Marjo Tahvanainen on lähettänyt aluepostia MailChimpin kautta. Tässä hänen kokemuksiaan:

- Ensimmäisen uutiskirjeen tekeminen vie toki aikaa, mutta harjoittelun kautta helpottuu paljon.
- Helposti ammattimaisen näköinen uutiskirje
- Kuvien lisääminen on helppoa
- Liitetiedostot voi piilottaa linkkeihin, joita klikkaamalla saa pdf:t, wordit yms. auki. Ei siis enää isokokoisia liitteitä
- Raportteja seuraamalla näkee mm. kuinka moni on avannut viestin, mitä on klikattu auki, ketkä ovat poistuneet postituslistalta
- Ei tuki vastaanottajan sähköpostia, kun ei isoja liitetiedostoja
- Testilähetykset haluamiin sähköpostiosoitteisiin mahdollisia

Tutustu LoLa:n aluepostiin tästä.

Suomen Ladun jäsenyhdistyksistä ainakin Helsingin Latu, Nurmijärven Latu ja Polku sekä Iisalmen Latu ovat ottaneet MailChimp-työkalun käyttöön uutiskirjeen lähetyksessä.

Nettisivuilta löytyy paljon ohjeita peruskäyttöön, mm.
www.hamk.fi/wp-content/uploads/2018/07/mailchimp__121216.pdf

mailchimp.com