Opetus- ja kulttuuriministeriö kannustaa liikunnan tasa-arvotekoihin Piikkarit-palkinnoin

ti 28. elokuuta 2018 13.52.00

OKM haastaa kaikki liikunnan toimijat eri sektoreilta mukaan edistämään sukupuolten välistä tasa-arvoa! Konkreettisia tekoja haetaan ja paras palkitaan.

Haaste toteutetaan yhdessä Naisjärjestöjen Keskusliiton ja tasa-arvoasiain neuvottelukunnan Tasa-arvoteoilla vaikuttavuutta -hankkeen kanssa.

Teko voi kohdistua liikunnan eri osa-alueisiin, kuten johtamiseen, työ- ja urheilijauriin, valmentamiseen, tuomaritoimintaan, vapaaehtoistyöhön, koulutukseen, mentorointiin, tapahtumiin, harrastamiseen, varhaiskasvatus-, koulu- ja opiskelupäivän liikunnallistamiseen, tiedottamiseen ja markkinointiin, toimintaperiaatteisiin tai tietopohjaan.

Hankkeeseen hyväksyttävän teon tulee lisätä sukupuolten välisen tasa-arvon toteutumista tai parantaa naisten ja tyttöjen asemaa liikunnassa.