Maastopyöräily tutuksi -kiertue starttaa toukokuussa

ke 19. huhtikuuta 2017 13.37.00

Kesän mittaan lajikursseja pidetään kautta maan Espoosta Sallaan ja Kontiolahdelta Kauhajoelle. Tule, kokeile ja innostu uudesta ulkoilulajista!

Maastopyöräily tutuksi -kiertueen järjestävät Suomen Latu ja paikalliset latuyhdistykset yhdessä. Kiertue starttaa toukokuun alussa pääkaupunkiseudulta ja kiertää kesän aikana 15 latuyhdistyksessä eri puolilla maata.

Maastopyöräily tutuksi on yhden illan mittainen ohjattu lajitutustuminen. Ohjelman kesto on n. 2½-3 tuntia ja ohjaajina toimivat Suomen Ladun koulutetut maastopyöräilynohjaajat. Tapahtuma on suunnattu ensisijaisesti uusille maastopyöräilystä kiinnostuneille aikuisille, joilla ei vielä ole omaa maastopyörää. Yhteistyökumppaninamme on tamperelainen maastopyöräilyn erikoisliike R-Tech, ja osallistujien käytettävissä on 12 laadukasta Cube-maastopyörää.

Maastopyöräily tutuksi -tapahtuma sopii normaalikuntoisille, tavalliset pyöräilytaidot omaaville aikuisille. Jokaiseen paikallistapahtumaan mahtuu 12 osallistujaa ja lisäksi muutamia osallistujia omilla pyörillä (max 18 hlöä/tapahtuma). Ilmoittautumisohjeet, lisätiedot ja ennakko-ohjeet saa suoraan kiertueessa mukana olevilta latuyhdistyksiltä (ks. yhdistysten omat www-sivut ja Facebook).

Peltsin kanssa Cube-pyöriä kokeilemaan!

Kokeile maastopyörää tai läskipyörää jo Suomen Ladun kevätpäivien ja liittokokouksen yhteydessä 21.-22.4. Helsingin Rantapuistossa perjantaina klo 18-20 ja lauantaina iltapäivällä. Mikko ”Peltsi” Peltola on perjantaina paikalla innostamassa latulaisia maastopyöräilyn riemuihin.

Lisätietoja:
maastopyöräily@suomenlatu.fi