Lounais-Suomessa kesän kynnyksellä

ma 21. toukokuuta 2018 12.01.00

Ajankohtaista tietoa Lounais-Suomen latualueen kesän tapahtumista.

Aurinko lämmittää ja voikukat ja lehtokotilot yrittävät valloittaa ainakin omaa pihanurmikkoani. Vaikka nyt ollaan jo näin kesäisissä tunnelmissa, niin palaan muutamalla sanalla vielä Kiilopään kevätkokousviikonloppuun. Suomen Ladun hallitus on uudistanut osan järjestön vuotuisista huomionosoituksista. Jäsenyhdistyksillä oli mahdollisuus esittää ehdokkaitaan useaankin eri ”kategoriaan”. Joitakin ehdotuksia alueeltamme tulikin ja alueemme ehdokkaita myös palkittiin. Onnea vielä kerran vuoden innostaja Satu Eklund Raision Rinkasta ja vuoden ulkoilija Jorma Kenttä Rauman Ladusta.

Alueemme ns. iso aluetapahtuma on tänä vuonna Satakunnan Kansansoutu, joka järjestetään 13.-15.7. Satakunnan Kansansoutu soudetaan Sastamalan Vammalasta Poriin. Auranmaan Latu on jo luvannut lähteä mukaan omalla soutumiehistöllä ja vuokraveneellä. Mukaan voi ilmoittautua myös latualueen kirkkoveneeseen ja soutaa voi vaikka vain yhden etapin taukopaikalle asti, yhden päivän tai koko matkan. Osallistua voi myös kajakilla/kanootilla. Ota yhteyttä! Satakunnan Kansansoutu on enemmän kuin soututapahtuma, kuten hienosti Kiilopään Minimessuilla tuli esille. Kiitos messumiehitykselle!

Muistakaa ilmoittautua alueen syyskokoukseen, joka pidetään Piknik-risteilyllä 29.9. Tässä erään alueemme latulaisen palaute: ”Olin ensimmäistä kertaa mukana aluesyyskokouksessa viime vuonna. Se oli oikeasti hyödyllinen, koska siitä sai kokonaiskuvan toiminnasta, joka mulla ollut hakusessa, kun olen uusi yhdistyksessä. Yhdistyksen sisällä ei kukaan tällaisista asioista tiedottanut eli olin sen tiedon varassa, mitä itse nettisivulta osasin katsoa. Yksi kuntalainen kyseli minulta, että miksi olemme nyt niin kovasti aktivoituneet?  Yllätyin iloisesti tästä - enkä oikein osaa sanoa syytäkään. Ehkä siihen on juuri tuo, että on saanut tuota lisätietoa, mitä aluekokouksessanne oli ja toiminta on sillä tavoin tullut lähemmäksi.” Kuten palautteessa todetaan, niin aluekokous on tärkeä ja hyödyllinen, toivottavasti monesta yhdistyksestä pääsee edustaja(t) mukaan. Kokouksessa mm. laaditaan alueen ensi vuodelle budjetti ja toimintasuunnitelma. Miettikää ja ehdottakaa kevätkoulutuksen aiheita.

Nautitaan kesästä ja ulkoillaan!

t. Maikki

Marjo Tahvanainen
Lounais-Suomen latualue
alueyhdyshenkilö

Kuva: Marjo Tahvanainen
Pihakimble kotipihassa. Lasten vanhat pihalelut, dublolegot ja ämpärit toimivat hyvin.