Lounais-Suomen latualue valmistautuu syksyyn

ti 21. elokuuta 2018 07.51.00

Alueen syyskokous vietetään risteillen 29.9.

No huh huh, mikä kesä! Lämpöä, aurinkoa, kuivuutta ja hikeä. Tämä kesä kyllä muistetaan. Alueemme iso tapahtuma Satakunnan Kansansoutukin soudettiin aurinkoisessa säässä. Ensimmäisenä soutupäivänä taisi hieman sataa, mutta sadekaan ei saanut soutajien eikä melojien hymyä hyytymään. Jutun kuvituskuvakin kertoo, että Satakunnan Kansansoutu on enemmän kuin soututapahtuma. Taukopaikoilla ehtii laulaa karaokea ja pistää jalalla koreasti. Satakunnan Kansansoutu on ensi vuonna jo 30. kerran ja soutuajankohta on 5.-7.7.2019.

Nyt on hellepäivät takana ja syksy tekee tuloaan. Muistakaa ilmoittautua alueen syyskokoukseen, joka pidetään Viking Linen Piknik-risteilyllä lauantaina 29.9. Aluekokous on tärkeä ja hyödyllinen, toivottavasti monesta yhdistyksestä pääsee edustaja(t) mukaan. Kokouksessa päätetään mm. alueen yhteisistä tapahtumista ja laaditaan ensi vuoden budjetti. Aluekokous on hyvä tilaisuus vaikuttaa! Aluekokouksessa on myös mahdollisuus tutustua muiden yhdistysten toimintaan ja saada hyviä vinkkejä omankin yhdistyksen käytäntöihin. Lisäksi on aina ilo tavata vanhoja tuttuja ja uusia tuttavuuksia. Aluekokouksessa on mukana myös Suomen Ladun edustaja, joka kertoo Suomen Ladun ajankohtaisista asioista sekä ennakkotietoa ensi vuoden toiminnasta.

Aluetyöryhmään haetaan jäseniä. Jos olet kiinnostunut tai tiedät jonkun, joka saattaisi olla kiinnostunut, niin ota yhteyttä. Aluekokouksen yhtenä kohtana esityslistalla on myös alueyhdyshenkilön valinta. Rohkeasti vaan ehdolle! Mieti ja miettikää myös kevätkoulutuksen aiheita. Nykyinen aluetyöryhmä kokoontuu 20.9. ja pohdimme silloin alustavasti alueen ensi vuoden toimintasuunnitelmaa. Ottaisin mielelläni toimintaehdotuksia vastaan jo ennen työryhmäpalaveria.

Kovasti taas käskin miettiä, pohtia ja ehdottaa. Aluetoiminta toimii parhaimmillaan, kun saadaan eri yhdistysten ääni kuuluviin ja tehdään tätä aluetoimintaa yhdessä.

Syksyssä on sitä jotakin – Antaa syksyn tulla!

t. Maikki

Marjo Tahvanainen