Liittokaista-palvelu poistuu väliaikaisesti käytöstä

ma 2. syyskuuta 2019 08.43.00

Yhdistysrekisteri uudistuu täysin 16.9.2019 alkaen. Liittokaista poistuu toistaiseksi käytöstä 28.8.2019.

Vanhat asiointipalvelut poistuvat käytöstä 28.8.2019 ja uudet palvelut avataan käyttöön vaiheittain syyskuun puolivälistä alkaen. Lisäksi liittojen käytössä ollut Liittokaistan tietopalveluosio poistuu. Yhdistysten tietoihin voi kuitenkin tutustua uudessa yhdistysten tietopalvelussa, joka avataan syyskuussa.

Liittokaistapalvelut tulevat myöhemmin käyttöön uudistetussa muodossa, mutta eivät vielä vuoden 2019 aikana.

Ennakkotarkastukseen perustuvat sääntömuutokset syyskuusta lähtien vain paperilla
Yhdistysrekisterin uudistushanke on mittava, joten yhdistyspalveluihin ei saada kaikkia nykyisiä tai uusia toiminnallisuuksia heti. Ilmoitusten tekeminen onnistuu muutoin sähköisesti, mutta ennakkotarkastettuja sääntöjä ei toistaiseksi voi hyödyntää uudessa palvelussa. Lisäksi purkautumisilmoitusta ei voi lähettää sähköisesti, eikä korjauskehotuksiin vastata sähköisessä palvelussa.

Syyskuusta 2019 alkaen liiton ja sen jäsenyhdistysten ennakkotarkastukseen perustuvat sääntömuutokset tulee siis toistaiseksi tehdä paperilla. Koska ennakkotarkastukseen perustuvan sääntömuutoksen tekeminen tulee sähköisesti mahdolliseksi vasta myöhemmin, veloitetaan niistä paperilla tehtyinä vain sähköisen ilmoituksen käsittelymaksu.

Jäsenyhdistysten ei kannata ilmoittaa ennakkotarkastettuja sääntömuutoksia uudessa palvelussa käyttämällä ennakkotarkastamattomille sääntömuutoksille tarkoitettua muutosilmoitusta. Tällöin käsittelymaksu yhdistykselle olisi huomattavasti suurempi.

Lue lisää yhdistysrekisterin uudistuksesta