Lasten lintuviikolla 14.–20.5. etsitään pesinnän merkkejä!

pe 4. toukokuuta 2018 07.47.00

Lasten lintuviikko on iloinen, matalan kynnyksen lintutapahtuma kouluille, päiväkodeille, perheille ja muille lapsiryhmille.

Osallistuaksesi sinun ei tarvitse olla lintuguru, sillä tarkoitus ei ole tunnistaa eri lintulajeja. Lintuviikon retkellä tarkkaillaan yhdessä lintujen puuhia lasten kanssa ja etsitään merkkejä pesintäpuuhista. Löydättekö pesän, josta kuuluu jo poikasten piipitystä? Kantaako lintu nokassaan pesälle rakennustarvikkeita? Pesinnästä kertovia merkkejä on useita, tutustukaa niihin ryhmänne kanssa yhdessä!

Osallistuminen on helppoa eikä vaadi ilmoittautumista etukäteen; ilmoita retken jälkeen tiedot BirdLife Suomen tapahtumasivuille avattavan verkkolomakkeen kautta. Lasten lintuviikon sivuilta löydät myös runsaasti apumateriaalia, kuten retkelle mukaan tulostettavan lomakkeen sekä osallistujille kunniakirjapohjan.

Kaikki retken tiedot ilmoittaneet osallistuvat hienojen palkintojen arvontaan – pääpalkintona 5 kpl erityisesti lapsille sopivan laadukkaan kiikarin paketti!

Lasten lintuviikkoa on järjestetty vuodesta 2004, ja vuosittain lintuviikolla retkeilee tuhansia lapsia ja aikuisia. Lasten lintuviikkoa järjestää yhteistyössä BirdLife Suomi ja Luonto-Liitto.

Tutustu lisätietoihin ja materiaaleihin osoitteessa: www.birdlife.fi/lintuviikko

Facebook-tapahtumasivu