Lajikehitysillat latualueille

ma 16. joulukuuta 2019 10.57.00

Suomen Latu tarjoaa latualueille vuoden 2020 aikana lajikehitysiltoja frisbeegolfissa, maastopyöräilyssä ja polkujuoksussa.

Kehitysilloissa pureudutaan yhdistysten haasteisiin lajin toteuttamisessa, pohditaan yhdessä ratkaisuja lajitoiminnan kehittämiseksi ja jaetaan hyviä käytäntöjä alueen eri yhdistysten kesken. Kehittämisilta on joko yhdistyksille, joilla on jo kyseinen laji toiminnassa, mutta lajin toiminnan kehittämiseen kaivataan apua ja ideoita tai niille yhdistyksille, jotka haluavat uuden liikuntamuodon toimintaansa.

Lajien kehitysilloissa voidaan etsiä ratkaisuja mm. seuraaviin haasteisiin:

- Lajin käynnistäminen uudella paikkakunnalla

- Lajitoiminnan laatu ja sisällön monipuolisuus

- Lajin olosuhdeasiat (radat/reitit)

- Toiminnan markkinointi

- Kysynnän ja tarjonnan kohtaaminen

- Ohjaajien löytäminen ja rekrytointi

- Lajivastaavien ja muun yhdistyksen toimiva yhteistyö

- Lajivastaavien ja muiden lajia organisoivien tahojen toimiva yhteistyö

- Työnjako toiminnan järjestämisessä

Keräämme kehitysiltaan osallistuvilta yhdistyksiltä ennakkotietona yhdistyksen haasteita ja toiveita, jotta kehitysillassa voidaan yhdessä löytää ratkaisuja niihin.

Jotta kehitysillat hyödyttävät yhdistyksiä ja yhdistykset saavat niistä ratkaisuja yhdistyksen kohtaamiin haasteisiin, rajaamme eri yhdistysten osallistumiskiintiön kuuteen eri yhdistykseen per alueellinen kehitysilta. Kehitysiltaa hakee latualue, joten jos yhdistystänne kiinnostaa jonkin lajin kehitysilta, ole yhteydessä latualueesi yhteyshenkilöön. Hakemus on jätettävä 16.2.2020 mennessä.

Lisätietoja kehitysilloista:

Frisbeegolf: Juhani Lehto, juhani.lehto@suomenlatu.fi, puh. 044 722 6320

Maastopyöräily: Sini Savolainen, sini.savolainen@suomenlatu.fi, puh. 040 539 9486

Polkujuoksu: Hanna Okkonen, hanna.okkonen@suomenlatu.fi, puh. 045 138 4928