Kuka nyt? Sanna Jahkola

to 19. toukokuuta 2016 10.00.00

Kuka nyt? -palstalla esitellään Suomen Ladun jäsenyhdistysten aktiiveja. Tällä kertaa vuorossa on Sanna Jahkola Helsingin Ladusta.

Latuvuosia takana? Sinun lajisi?

Nelisen vuotta olen ollut Muumien retkeilykoulun matkassa ja lajini on kaikenlainen retkeily ympäri vuoden. Usein lasten kanssa:)

Miksi liityit Suomen Latuun alun perin? Mikä on parasta latutoiminnassa?

Löysin tieni Suomen Ladun touhuihin vuonna 2012 kun Ladussa ja Polussa haettiin ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita Muumeista, lapsista ja retkeilystä. Kuulosti kuin pesti olisi suunniteltu juuri minua varten! Partiolaisena ja suurena Muumien ihailijana pääsin sitten suunnittelemaan Muumien retkeilykoulua ja sittemmin kouluttamaan Muumien retkeilykouluohjaajia. Muumien merkeissä olen pyörinyt nyt myös pari vuotta Helsingin Ladun toiminnassa.

Parasta Ladun toiminnassa ovat uudet ja innostavat tuttavuudet ja se, että pääsee kokeilemaan ideoita! Ja myös ne hetket kun Muumien retkeilykoulussa uppoudutaan perheiden ja Muumien kanssa luonnossa olemiseen, niin että aika kuluu kuin siivillä.

Millainen yhdistys on Helsingin Latu? Mikä liikuttaa sinua juuri nyt ja terveiset lukijoille?

Helsingin Latu on iso yhdistys, jonka toimintaan on ollut kuitenkin helppo tulla mukaan. Kaikki on aina järjestynyt ja lasten- ja perheiden toimintaa selvästi arvostetaan. Suomen Ladun toimiston Muumeihin perehtyneeseen väkeen on ollut ilo tutustua, ihanan kannustavia ihmisiä! Aina lähden toimistolta hyvällä tuulella ja pää täynnä uusia ideoita.

Minua liikuttavat nyt Maunulan majalla käynnissä olevat Muumien retkeilykoulut. On ollut kiehtovaa seurata perheiden kanssa miten luonto on herännyt uuteen kesään. Lasten seurassa vauhtia ja uteliaisuutta riittää.

Nauttikaa kesästä ja ihastelkaa luontoa pientenkin näkökulmasta! Jos vaikka sattuisitte näkemään siellä pienen Nipsun kipittämässä Muumipeikon kanssa kohti uusia seikkailuja!