Kuka nyt? Hannu Kaikkonen

ti 5. huhtikuuta 2016 09.25.00

Kuka nyt? -palstalla esitellään Suomen Ladun jäsenyhdistysten aktiiveja. Tällä kertaa vuorossa on Hannu Kaikkonen Huovinretkestä.

Nimi: Hannu Kaikkonen
Yhdistys: Huovinretki ry
Latuvuosia takana: Kaikkiaan 4 vuotta, joista aktiivisena noin 2 vuotta
Lajisi: Maastopyöräily on lajini ja viime vuonna hommasin fatbiken ja olin täysin myyty läskipyöräilylle.

Miksi liityit Suomen Latuun alunperin?
Olen yksin ajellut pitkin poikin harjua maastopyörällä etsien uusia reittejä. Sitten Huoviretken puheenjohtaja Petri Eskola kysyi halukkuutta vetää maastopyörälenkkejä ja tapahtumiaHhuovinretken nimissä. Miksipäs ei, jos porukalla saa tehdä samat asiat ja onhan se mukavampaa sekä turvallisempaa yhdessä liikkua. Siitä se sitten lähti, liityin Huovinretkeen ja kävin Ladun järjestämän kouluttajakoulutuksen Jyväskylässä 2014. Kurssin jälkeen kipinä vain jatkui ja nyt yritän nostaa maastopyöräilyä omalla alueella viikkolenkein ja erilaisin tapahtumin.

Mikä on parasta latutoiminnassa?
Kyllä se yhteen puhaltamisen henki on vahva niin omassa kuin muidenkin yhdistysten toiminnassa. Huovinretken trilogiassa (hiihto, pyöräily ja polkuretket) näkee miten jokaisella on suuri panos talkoolaisena tapahtumien järjestämisessä ja kuinka motivaation omaavia latulaiset ovat. Se kuuluisa ME-henki vallitsee  toiminnassa.

Millainen yhdistys on Huovinretki ry?
Huovinretki ry on aktiivinen yhdistys, joka yrittää kokoajan löytää uusia lajeja mitä ihmiset harrastavat ja sieltä sopivia lajeja, joita voisi hyödyntää ihmisten liikuttajana. Huovinretket ovat vahva osa huovinretken toimintaa. Viime vuonna otettiin mukaan maastopyöräily ja kiinnostusta on ollutkin siihen kovasti, varsinkin kun armeijan ampuma-alue on suljettu alue, jonne pääsee hienoihin harjun maisemiin vain muutaman kerran vuodessa. Meillä on myös yhteistyötä kaupungin liikuntaviraston kanssa (esimerkiksi. maastopyöräreittien kunnostaminen).

Mikä liikuttaa sinua juuri nyt?
Maastopyöräily. Voisin hehkuttaa lajia vaikka kirjan verran siitä mitä se on antanut vuosien varrella ja mitä se vielä antaa. Pyrin tosin liikkumaan monipuolisesti myös muun muassa. hiihtäen, uiden ja juosten.

Terveiset lukijoille?
Ylös, ulos ja liikkumaan. Huovinretki ry sivuilta löytää tietoa tapahtumista ja rohkeasti mukaan kokeilemaan uusia ja vanhoja lajeja yhdessä. Nähdään poluilla ja tapahtumissa!