Kiitos Nuku yö ulkona -tapahtumista!

ma 17. syyskuuta 2018 12.14.00

Nuku yö ulkona -haaste houkutteli kymmenet tuhannet suomalaiset ulos nukkumaan

Nuku yö ulkona -kampanja toteutettiin kolmatta kertaa syyskuun alussa. Haaste sai jälleen loistavan vastaanoton ja innosti kymmenet tuhannet suomalaiset viettämään yönsä ulkona: Suomen Ladun Taloustutkimuksella teettämän kyselyn* mukaan myös tietoisuus Nuku yö ulkona -haasteesta oli erittäin hyvä. Noin 43 000 suomalaista nukkui yönsä ulkona, minkä lisäksi 54 % suomalaisista oli kuullut haasteesta.

Suomen Ladun jäsenyhdistyksistä yli 60 järjesti oman Nuku yö ulkona -tapahtuman. Yötä vietettiin ympäri Suomen hyvin erilaisilla kokoonpanoilla, kiitos kaikille teille tapahtumia järjestäneille ja kokemuksianne jakaneille.

Ympäri Suomen rakentui myös kahdeksan metsähotellia: Kemiin, Kopparnäsiin, Reisjärvelle, Riihimäelle, Äetsään, Savonlinnaan, Kankaanpäähän ja Ylivieskaan nousseet tapahtumat keräsivät yöksi ulos yli 1000 osallistujaa. Upeaa oli huomata, että etenkin lapsiperheet ovat ottaneet tapahtumat omakseen.

Ensi vuonna Nuku yö ulkona -haaste toteutetaan Suomen luonnon päivänä 31.8.2019.

Kuva: Anu Virtanen, Kuivajärven Riippumattohotelli

*Suomen Ladun Taloustutkimuksella teettämään kyselyyn vastasi 1 000 15-79 -vuotiasta suomalaista ympäri maata. Otos edustaa tilastollisesti Suomen aikuisväestöä. Kyselyn virhemarginaali on noin 3 prosenttiyksikköä suuntaansa. Kysely toteutettiin 10.–11.9.2018 ja 12.-13.9.2018.