Keski-Suomen kesätohinaa

to 19. toukokuuta 2016 10.38.00

Keski-Suomen kesään mahtuu monenlaista tapahtumaa aina juhlista koulutuspäiviin.

Jyväskylän Latu viettää koko vuoden 75-v.- juhlaa monin tavoin liikkuen ja liikuttaen:

Juhlatapahtumia:
Lasten konsertti 11.6.
Sauvakävely 6.6.
KesälavaTanssit 16.7.
Retkisoutu 23.7.
Pyöräily 20.8.
Patikka-tapahtumat kotisivuilta

Muista myös seurata meitä Facebookissa! Tervetuloa kaikki juhlaan mukaan!

Ulkoiluolosuhteiden retki- ja koulutuspäivät Seinäjoella 28.-29.5.2016

Katso lisätietoja Liikuttan artikkelista.

Kymi-Vuoksen latualueen Kesäpäiväit 5.-7.8.2016.

Kymi-Vuoksen latualueen järjestämille Kesäpäiville ovat tervetulleita kaikki Suomen Ladun jäsenet. Varauksia otetaan vastaan alkaen 1.5.2016 ja jatkuen 24.7.2016 saakka. Paikka on Imatran Invalidit ry:n Kesäkoti Hakala Imatralla. www.kesakotihakala.net

Tutustu ohjelmaan tästä.

Keski-Suomen latualueen kevätkoulutuspäivä pidetään 21.5. Koulutuksessa on vielä tilaa!

Koulutusaiheena ”Kotaruokakurssi”. Kouluttajana Asta Asunmaa, Etelä-Pohjanmaan maa- ja kotitalousnaiset. Katso ilmoittautumisohjeet tästä.

Tikkakosken Ladun Yhdessä pyöräillen -päivä (kuva Päivi Hassinen)

Tapahtumaan osallistui 13 pyöräilevää latulaista. Kaikille hyvin sopiva, monipuolinen reitti kulki vaihtelevissa maaseutumaisemissa ja matkoina oli valittavina n. 24 km ja n. 44 km. Pidemmän lenkin kohteena oli Taidekeskus Järvilinna (www.jarvilinna.fi), jonne kannattaa lähteä kesällä uudemmankin kerran!

Kuortaneen Ladun vaellus Mulkkujärvellä 1.5.

Yhdistys juhli yhteisellä retkellä myös 25 –vuotista latutaivaltaan. Täytekakkua, makkaraa ja mukavasta tunnelmasta nautittiin kierroksen varrella, järven rannassa sijaitsevalla laavulla. Latualueen yhdyshenkilönä luovutin puheenjohtaja Mauno Sippolan, ja myös retken oppaana toimineen varapj. Ari Yli-Kaatialan myötä yhdistykselle muun muassa kuusentaimen, joka päätettiin istuttaa uuden, tulevan laavun läheisyyteen. (Kuvat Arto Kalliokoski ja Ulla-Riitta Latvala)

---

Toivottavasti mahdollisimman moni liikkuu ja lähtee mukaan toimintaan kaikissa yhdistyksissä, koko maassa. Hyvää ja aurinkoista kevään jatkoa ja alkavaa kesää!

Pirjo Härkönen
alueyhdyshenkilö