Karkkilan Ladun Pimeän Patikka keräsi ennätysmäärän osallistujia

ma 28. lokakuuta 2019 12.44.00

Yleisömenestyksen taustalla on tehokas markkinointi.

Karkkilan Latu järjesti 18.10. kolmannen kerran Pimeän Patikka -tapahtuman. Tapahtuma keräsi noin 400 osallistujaa, pääasiassa lapsiperheitä. Kysyimme yhdistykseltä mikä heidän mielestään oli yleisömenestyksen syy.

"Markkinointi on todella tärkeässä roolissa. Käytämme paikallislehtiä, Facebookia, jäsenille sähköpostia ja myös parina edellisenä kertana kadunvarsilla tapahtuvaa mainontaa banderollien avulla. Pelkkä Facebook ei tavoita ihmisiä tehokkaasti, ja suuresta tapahtumien massasta on hankalaa erottua. Facebookissa tarvitaan kumppanuuksia, jotka jakavat tapahtumasi tai lahjoittavat jotain tuotteita arvontaa varten. Arvonnat, jotka saavat tykkäyksiä ja viestejä parantavat julkaisun esillä pysymistä feedissä", Teemu Linnakoski vastaa.

Suurin osa Karkkilan Ladun tapahtumiin osallistujista ei ole Suomen Ladun jäseniä. Markkinoinnin lisäksi tapahtumissa tulisi kiinnittää huomiota juuri jäsenhankintaan. Tapahtumaan osallistuva henkilö on hyvin potentiaalinen jäsen!

"Kaikki tapahtumamme eivät todellakaan ole aina yhtä suosittuja. Floppeja tulee välillä. Järjestämme vuodessa ehkä noin kymmenen kaikille avointa tapahtumaa. Toisissa porukkaa on paljon ja toisissa vähemmän, mutta silti kaikki tapahtumat ovat yhtä tärkeitä", Teemu summaa.