Juankosken Kuntoilijat aloittivat leikkikentän liikunta- ja pelituokiot alle kouluikäisille lapsille

ma 25. kesäkuuta 2018 07.51.00

Yhdistys otti yhteyttä päiväkotiin sekä perhepäivähoitajiin ja näin yhteistoiminta sai alkunsa.

Puheenjohtajan idea lähti siitä, että leikkikentän keinujen ja hiekkakasojen lisäksi olisi kiva tuoda erilaisia toimintapisteitä nurmelle, pikkumetsään sekä kenttäalueelle vaihteluksi lapsille. Alueelle rakennettiin esterata, tasapainorata, pomppualustat, Muumimetsä, portaat ylös ja mäki alas -rata, keppihevosrata, pallonheittorata sekä frisbeegolfrata irtokoreilla. Kentälle syntyi runsaasti iloista vilskettä reilun tunnin ajaksi.

Lopussa kyseltiin ketä Muumimetsästä löytyi ja löytyihän sieltä tuttuja hahmoja; Pikku Myy oli kiivennyt istumaan oksalle ja Muumipeikko isolle kivelle. Touhujen päälle hörpättiin mehut. 2-5 -vuotiaat lapset vilkuttivat lähtiessään kaksin käsin sydäntä lämmittävästi ja kiittelivät nätisti. Ohjaajat Helena Karjalainen ja Anu Korhonen huokuivat tyytyväisyyttä tavaroita keräillessään ja olivat hyvässä fiiliksessä mukavasti onnistuneen tapaamisen tiimoilta. Seuraavan kerran mennään pelaamaan Luontobingoa.

Anu Korhonen
Juankosken Kuntoilijat