Jouluinen tervehdys Savo-Karjalasta

ti 17. joulukuuta 2019 10.04.00

Joulunalustunnelmia ja nostoja tulevan vuoden toiminnasta ja tapahtumista.

Joulu jo koputtelee oville ja pian siirrytään uuteen vuoteen 2020. Toiminnallinen vuosi Savo-Karjalassa vaihtuu entistä ehompaan, saimmehan viisi uutta yhdistystä alueellemme. Yhteistoimintakuvioita alkaa pikkuhiljaa muodostumaan. Kainuun alue, Kajaanin Latu, on jo kutsunut meidät vapaaehtoistoiminnan koulutukseen Kajaaniin. Koulutus toteutuu 15.-16.2.2020 ja 23.8.2020. Katselkaa yhdistyksistänne osallistujia mukaan. Aloitamme vuoden  alueemme kevätkoulutuspäivällä 25.1. Siilinjärvellä, Vuorelan Kunnonpaikassa. Tulkaa nappaamaan Askelmerkkejä ohjaukseen. Max 24 hlöä, varaa paikkasi pian. Ilmoittautuminen päättyy 29.12. Lue lisää koulutuksista.

Kun seurailee yhdistysten tiedotteita, sometusta yms. julkaisuja, näkee miten paljon vielä näin loppuvuodesta järjestetään erilaisia lyhty-, otsalamppu-, kuutamo-, joulu- ja tonttupolkuja. Jouluisia tapahtumia on luotu lapsille, perheille sekä vanhuksille.

Ensi vuonna on tulossa Suomen Ladun frisbeegolfkisat Lieksaan, jonne järjestämme alueen kesäpäivät yhteistoiminnassa Kymi-Vuoksen latualueen kanssa. Tulossa on myös latualueen linturetki, Lapin hiihtoviikko ja Suomen Ladun kiertueita sienikiertueesta hyvinvointiin ja seikkaileviin perheisiin, lumiukkoja ja nuku yö ulkona -tapahtumia unohtamatta.

Mikäli sinulla on asiaa aluetyöryhmälle, kokous on 1.2.2020. Pistäkää postia alueyhdyshenkilölle.

Kiittäen kuluneesta vuodesta toivotan kaikille hyvää joulua ja ulkoilua, liikuntaa ja yhdessäoloa vuodelle 2020.

Anja Korhonen
Savo-Karjalan latualueen hallitusedustaja

Kuva: Anu Korhonen/Ulkoiluystävinä iäkkäille puurojuhlassa.