Harrastamisen hinta -kysely

ti 15. maaliskuuta 2016 09.33.00

Miten lasten liikunnan harrastamisen kohonneita kustannuksia voidaan alentaa? Vastaa ministeriön kyselyyn!

Opetus- ja kulttuuriministeri on asettanut työryhmän selvittämään, miten lasten liikunnan harrastamisen kohonneita kustannuksia voidaan alentaa.

Liikuntaharrastamisen ja kilpaurheilun kustannukset liikunta- ja urheiluseuroissa ovat keskimäärin nousseet. Kansainvälisten vertailuiden mukaan Suomessa perheiden varakkuuden yhteys lasten liikunta-aktiivisuuteen on voimakas. Kustannukset ovat nousseet erityisesti tavoitteellisen kilpaurheilun parissa. Työryhmä kuulee tehtävänantonsa tueksi eri asiantuntijoita ja sidosryhmiä, sekä toteuttaa kyselyjä.

Kysely on tarkoitettu liikunta- ja urheiluseuroissa toimiville ohjaajille, valmentajille, seurajohdolle ja seura-aktiiveille. Kyselylinkkiä saa jakaa seurassa eteenpäin. Vastaaminen vie aikaa noin 15-20 minuuttia. Kysely on avoinna 31.3. 2016 saakka. Kiitos vastauksistasi etukäteen!

Kyselyyn pääsee tästä.