Hämeen latualueen alueyhdyshenkilö esittäytyy

pe 4. toukokuuta 2018 10.16.00

Juha Rantanen nauttii linnunlaulusta ja poluista, joille ihmisen jalka ei usein astu.

Olen Juha Rantanen, elokuussa 40 vuotta täyttävä nuorukainen. Kuulun uuteen, noin vuoden vanhaan jäsenyhdistykseen Kankaanpäästä. Toimin Satojen Elämysten Pohjois-Satakunnan toiminnanjohtajana ja olen yksi yhdistyksen perustajajäsenistä. Yhdistyksemme perusajatuksena on ulkoilla, löytää elämys ja jakaa se fiilis kaikille, myös somessa.

Aluetoiminta herätti kiinnostukseni tutustua Suomen Ladun organisaation toimintaan. Olen toiminut jääkiekkoseuran palkattuna valmennuspäällikkönä Hämeen alueella ja halusin lisää kokemusta kehitysyhteistyöstä. Ilmoitin haluni kokeilla alueyhdyshenkilön tehtävää, kun Hämeen alueen alueyhdyshenkilö Anna-Maija Rae haki itselleen seuraajaa.

Pienellä varauksella kaikkea pitäisi kokeilla ainakin kerran, tällä fiiliksellä haluan toimia alueyhdyshenkilön tehtävässä. Odotan uusia ideoita jäseniltä ja yritän ideoida paljon itse. En tiedä vielä yhdyshenkilön saappaiden kokoa, mielenkiintoista nähdä miten polku etenee.

Ohjaan työkseni liikuntaa ja valmennan oppilaitoksessa nuoria. Ulkoilun iloa pitää jakaa voimakkaasti sisällä liikkuville sukupolville. Koko perheelle sopiva liikunta koukuttaa koko perheen ja ystäväpiirin.

Julkiselle työlle vastapainoksi lähden luontoon hiljentymään, mieluiten teen tämänkin ystävän kanssa. Jokaisella polulla on tarina, tämä kiinnostaa ja yritän ottaa siitä kuvia. Kaikki muodot liikkua luonnossa kiinnostavat ja onnistuvat ympäri vuoden. Elävä tuli ja virtaava vesi rauhoittavat vilkkaan mielen. Nautin mahdollisuudesta yhdistää harrastus ja työ. Tavoitteenani on paketti, josta ei tarvitse lomaa.

Odotan ja saan syksyksi nelijalkaisen retkikumppanin. Uusi koira palauttaa aamuliikunnan elämääni.

Ulkoilu antaa voimaa kohdata uusia juttuja ja tuttuja ihmisiä. Liikunta on aina elämys!

Odotan tapaamistasi!

Juha