Hae seuratoiminnan kehittämistukea!

ma 19. marraskuuta 2018 13.44.00

Avustusta voivat hakea liikuntaa ja/tai urheilua järjestävät paikalliset, rekisteröityneet yhdistykset. Seuratoiminnan kehittämistuen (seuratuki) 2019 haku päättyy 14.12.2018.

Seuratuen tavoitteena on edistää matalan harrastuskynnyksen toimintaa lasten ja nuorten liikunnassa, kokeilla innovatiivisia toimintamalleja, lisätä toimintaan monipuolisuutta esimerkiksi uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa. Seuratuen avulla voidaan myös vahvistaa toiminnan laatua ja yhteisöllisyyttä, sekä tukea vapaaehtoistyötä.

Seuratuella voidaan ennaltaehkäistä liikuntaharrastuksen lopettamista pitämällä nuoret mukana toiminnassa urheilijoina, liikkujina ja seuratoimijoina.

Tutustu myös Eslun verkkolehden artikkeliin, jossa opetus- ja kulttuuriministeriön ylitarkastaja Sari Virta kannustaa seuroja panostamaan hakemusten työstöön.