Hae polkujuoksukiertueen tapahtumaa vuoden loppuun mennessä

ma 17. joulukuuta 2018 09.14.00

Polkujuoksu on yksi Suomen Ladun tuoreista, viime vuosina vahvasti kehittyneistä ulkoilumuodoista. Laji on kasvattanut suosiotaan suomalaisen aikuisväestön harrastuksena merkittävästi viimeisen viiden vuoden aikana. Suomen Latu kannustaa yhdistyksiä omaksumaan 2010-luvun trendilajin omaan toimintaansa. Polkaise polkujuoksutoiminta käyntiin omalla paikkakunnalla hakemalla Suomen Ladun 2019 polkujuoksukiertuetta vuodenvaihteeseen mennessä.

Kiertueen tapahtumat ovat avoimia yleisötapahtumia, joissa järjestävä Suomen Ladun jäsenyhdistys näyttäytyy paikallisille liikkujille järjestämällä innostavan polkujuoksutapahtuman. Yleisötapahtuma koostuu noin 3 tunnin polkujuoksun lajikokeilusta. Lajikokeilu sisältää perehdytysluontoisen teoriaosuuden sekä yhteislenkin, jonka aikana osallistujille avataan lajin erityispiirteitä ja juoksutekniikoita.

Polkujuoksukiertueen tapahtuma järjestetään yhdistyksen valitsemassa paikassa (esim. ulkoilualueella tai latumajan tuntumassa).
Kiertuetapahtuman järjestävä yhdistys vastaa toiminta-alueen tai tilan varaamisesta, sen kustannuksista ja paikallisesta markkinoinnista. Suomen Latu vastaa kiertueen sisällön luomisesta, ohjeistuksesta yhdistyksille, kiertuetapahtuman kouluttajasta sekä tukee tapahtumaa järjestävää yhdistystä materiaalein.

Kiertueen tapahtumat tulevat lähtökohtaisesti sijoittumaan vapun ja juhannuksen välille uuden juoksukauden alkuun. Polkujuoksukiertueen järjestämisen tarkoituksena on lajitoiminnan vahvistaminen tai uuden toimintamuodon jalkauttaminen osaksi yhdistyksen toimintaa myös kiertuetapahtuman jälkeen.

Hae polkujuoksukiertueen tapahtumaa omalle paikkakunnallesi 31.12.2018 mennessä sähköisellä hakulomakkeella. Muistathan tutustua myös retkeily- ja hyvinvointia luonnosta-kiertueisiin. Kaikki kolme kesäkauden kiertuetta on haettavissa samalla lomakkeella ja yhdistys voi halutessaan hakea useamman kiertueen tapahtumaa paikkakunnalleen. Kiertuetapahtumaa on mahdollista hakea myös yhdessä naapuriyhdistyksen kanssa.

Kiertuepaikkakunnat julkistetaan tammikuun loppuun mennessä. Polkujuoksukiertueen aikataulu rakennetaan talven aikana ja julkaistaan sen valmistuessa.

Lisätiedot polkujuoksukiertueesta: Aikuisliikunnan suunnittelija Wilhelm Stenbacka, wilhelm.stenbacka@suomenlatu.fi, puh. 050 431 3464.