Erämelonnan SM-kilpailut 2018 Lappeenrannassa

pe 2. helmikuuta 2018 09.05.00

Saimaan upeissa maisemissa Lappeenrannan ja Taipalsaaren alueella erämelotaan 26.-27.5.

Edellisen kerran SM-kisat pidettiin eteläisellä Saimaalla tasan 30 vuotta sitten Imatralla.

Kilpailut kestävät kaksi päivää sisältäen pakollisen maastoyöpymisen kilpailijoiden omissa majoitteissa. Melottavat matkat vaihtelevat sarjoittain ollen noin 30 km ja 40 km. Varsinaisten kilpasarjojen lisäksi tarjolla on myös leppoisammat retki- ja perhesarjat.

Kyseessä ei ole melontamaraton kelloa vastaan. Voittaja on melonnan ja eräretkeilyn tiedoissa sekä taidoissa eniten pisteitä kerännyt. Saimaalla tuleekin olemaan monta mielenkiintoista rastia haasteellisine tehtävineen, joihin sisältyy muun muassa suunnistusta, ensiapua, pelastautumista ja luonnontuntemusta.

Tapahtuman järjestäjänä on Saimaan Latu ry yhdessä paikallisten yritysten ja yhdistysten sekä Suomen Ladun ja Suomen Melonta- ja Soutuliiton kanssa. Kilpailu on avoin kaikille, jotka osaavat itsenäisesti meloa vesillä ja lukea karttaa.

Lisätietoja sekä ilmoittautuminen: www.eramelonta.fi
Seuraa Facessa: www.facebook.com/eramelonta