Elämäni eläkevuodet -valmentajakoulutus 26.–27.4. Oulussa

ke 21. maaliskuuta 2018 14.05.00

Ikäinstituutti tarjoaa mahdollisuutta kouluttautua uuteen eläkevalmennukseen.

Ikäinstituutti on kehittänyt eläkkeelle siirtymisen taitekohtaan valmennuksen, jonka tavoitteena on innostaa osallistuja pitämään huolta omasta hyvinvoinnistaan ja löytämään liikkumisen ilo muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.

Valmentajakoulutus materiaaleineen on maksutonta ja tarjoamme tukea valmennuksen markkinointiin. Valmentaja voi olla liikunnan tai hyvinvoinnin ammattilainen tai aiheesta innostunut vapaaehtoinen. Valmentajilla tulisi olla valmius toteuttaa kahdeksan kerran valmennusryhmä pian valmentajakoulutuksen jälkeen. Tarkoituksena on kohdistaa valmennus terveytensä kannalta liian vähän liikkuviin tuoreisiin eläkeikäisiin, ei aktiivisiin liikkujiin. Suosittelemme, että kohderyhmän tavoittamisessa tuleva valmentajapari tekee yhteistyötä kunnan liikunta- ja/tai sosiaali- ja terveystoimen kanssa.