Ajankohtaisia uutisia Ikäinstituutista

ma 19. marraskuuta 2018 12.46.00

Suonenjoen Latu oli kolmen eniten ulkoilukertoja kirjanneen järjestön joukossa Vie vanhus ulos -kampanjassa.

Vie vanhus ulos -kampanjassa kirjattiin kuukauden aikana 27 975 ulkoilua iäkkäiden kanssa. Järjestöjen sarjassa palkittiin kolme jaksavinta: Loviisan seniorit ry, Suonenjoen Latu ja Verkon vapaaehtoistoiminta/Tampere. Käy tutustumassa mitkä muut tahot kunnostautuivat kampanjassa, www.vievanhusulos.fi/palkinnot.

Kumppaneille maksuttomia Ulkoiluystäväksi iäkkäälle -kouluttajakoulutuksia 2019

Ulkoiluystävä-kouluttajakoulutukset soveltuvat liikunnan, kuntoutuksen ja vanhustyön ammattilaisille sekä kokeneille vertaisohjaajille. Koulutus antaa työvälineitä kouluttaa ulkoiluystäviä omaan yhdistykseen. Kursseilla on rajoitettu määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Koulutukset ja kahvit ovat kumppaneille maksuttomia. Ilmoittautumislomakkeen Terveiset järjestäjälle -kohtaan tulee merkitä koodi KUMPPANI 2019 ja mitä kumppanijärjestöä edustaa. Maksuttomat kurssit 2019:
Helsinki 27.2.
Kuopio 26.3.
Oulu 25.9.
Tampere 26.9.

Tietoa Ikäinstituutin muista koulutuksista vuonna 2019 saat koulutuskalenterista.

Kärkihanke ”Voimaa vanhuuteen tutuksi ja tavaksi” levitti hyviä käytäntöjä

Kärkihankkeeseen (STM/ 2017–2018) rekisteröityi 109 kuntaa, jotka innostuivat konkreettisista Voimaa vanhuuteen -käytännöistä. Tutustu tulosuutiseen. Kärkihanke käynnisti myös maakunnalliset Voimaa vanhuuteen -oppimisverkostot, joita on perustettu ympäri Suomea (14).