Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Marianne Holmberg ja Kirsi Uusitalo. Yhteydenotot ja palautteet:

Vapaaehtoisjohtaja-verkkokoulutus

Kuva: Sampsa Sulonen

Vapaaehtoisjohtaja-verkkokoulutus

ma 13. kesäkuuta 2022 10.45.00

Miten tehdä yhdistyksen toiminnasta kaikille merkityksellistä? Mikä motivoi vapaaehtoistoimijoita? Vapaaehtoisjohtaja-verkkokoulutuksessa saa työkaluja vapaaehtoisten ohjaamiseen ja tukemiseen.

Verkkokoulutus on suunnattu erityisesti jäsenyhdistysten hallituksissa toimiville vapaaehtoisille. Koulutus on osallistujille maksuton. Aloitustapaaminen on 5.9. klo 17.00.

Vapaaehtoisjohtaja -verkkokoulutuksessa käsitellään vapaehtoisten ohjaamista ja tukemista. Aiheeseen tutustutaan eri näkökulmista ja tehdään käytännön harjoitustehtäviä.

Koulutuksen tavoitteena on oman johtamisosaaminen vahvistaminen ja toiminnan kehittäminen koulutusmateriaalin ja oppimistehtävien avulla. Koulutus lisää valmiuksia suunnitella, johtaa ja kehittää oman yhdistyksen vapaaehtoistoimintaa sekä tarjoaa mahdollisuuden verkostoitumiseen muiden vapaaehtoisjohtajien kanssa.

Verkkokoulutus on suunnattu erityisesti jäsenyhdistysten hallituksissa toimiville vapaaehtoisille. Yhdestä yhdistyksestä voi osallistua useampi osallistuja. Koulutus on osallistujille maksuton.

Koulutus toteutuu täysin etänä. Kolmen etätapaamisen lisäksi osallistujat työskentelevät itsenäisesti verkossa. Verkkokurssin sisältö vastaa 2 opintopistettä, eli tapaamisten lisäksi on syytä varata aikaa materiaalien lukemiselle, tehtäviin vastaamiselle ja ryhmäkeskustelulle muiden osallistujien kanssa.

Varaa jo kalenteriisi nämä kolme tapaamisaikaa:

• aloitustapaaminen 5.9. klo 17
  • välitapaaminen 26.9. klo 17
  • lopputapaaminen 12.10. klo 17

Tämä koulutus on hyvä jatko Yhdistyskehittäjä-verkkokoulutukselle tai Vapaaehtoistoiminnan koulutukselle, joka toteutui vuosina 2019–2021.

Ilmoittautuminen Vapaaehtoisjohtaja-verkkokoulutukseen päättyy elokuun lopussa. Osallistujat saavat heti syyskuun alussa linkin verkkoalustalle, jonka käyttöä harjoitellaan yhdessä aloitustapaamisessa. Verkkoalusta on teknisesti helppokäyttöinen  – sama kuin Yhdistyskehittäjä-koulutuksessa.

Ilmoittaudu tästä