#UlkonaKuinLumiukko -tapahtumakiertueelle haetaan järjestäjiä

pe 18. syyskuuta 2020 13.09.00

Osana #UlkonaKuinLumiukko-kampanjaa toteutetaan tulevana talvena kahdeksan (8) tapahtuman kiertue, joille etsitään nyt paikallisia järjestäjiä. Tapahtumat järjestetään keskusta-alueella ja tavoitteena on tavoittaa noin 1000 osallistujaa / tapahtuma. Kiertueella ovat mukana myös Muumien ulkoilukoulut ja Muumi-hahmo. Järjestäjähaku on auki 18.10. asti, valinnat julkaistaan syyskokouksessa.

Kiertuetapahtumien tavoitteena on tavoittaa alueen lapsiperheet ja innostaa heidät talviseen ulkoiluun sekä lumiukkojen että ulkoilukoulujen avulla.

Kiertuetapahtumien järjestäjien haku on nyt auki! Haemme paikallisjärjestäjiä, jotka haluavat toteuttaa Suomen Ladun kanssa suuren lapsiperheille suunnatun talvitapahtuman paikkakuntansa keskustassa. Tapahtuma toteutetaan keskustan puistossa tai vastaavassa, jotta lumiukot jäävät viihdyttämään paikallisia. Tavoitteena on tavoittaa tapahtumilla noin 700-1500 osallistujaa per tapahtuma, hieman paikkakunnasta riippuen.

Kiertuetapahtumat järjestetään 17.2.-14.3. välisenä aikana. Järjestävä yhdistys voi esittää toiveita ajankohdasta.

Yhteistyössä Muumien ulkoilukoulut

#UlkonaKuinLumiukko -kiertuetapahtumissa tehdään yhteistyötä Muumien kanssa. Osana tapahtumaa ovat maistiaiset Muumien hiihtokoulusta ja lumikenkäilykoulusta sekä tietysti lumiukkojen rakentaminen. Lisäksi tapahtumassa mukana Muumi-hahmo.

Järjestävän yhdistyksen tulee kouluttaa 2-4 tapahtuman ohjaajaa Muumien ulkoilukoulujen työpajassa (4h), joita järjestetään tapahtumajärjestäjille suunnattuina koulutuksina kaksi kappaletta eri puolilla Suomea. Mikäli yhdistyksellä on jo koulutettuja ohjaajia, ei koulutusta tarvitse käydä uudestaan.
Suomen Latu tarjoaa koulutuksen veloituksetta, matkakustannukset jäävät yhdistykselle maksettaviksi.

Tuki tapahtumajärjestäjälle

Suomen Latu tukee tapahtuman järjestäjää seuraavasti:
-    tapahtumakonseptin luominen
-    800 euron taloudellinen tuki järjestelykuluihin
-    järjestämisopas ja tapahtumasuunnittelijan tuki
-    tapahtumajärjestäjien yhteinen etäkoulutus
-    lumiukkomuotteja 15 kpl
-    suksien, sauvojen, monojen ja lumikenkien lainaaminen tapahtuman ajaksi
-    painotuotteita (viirejä, julisteita ja 2 kpl banderolleja)
-    tapahtuman Facebook-mainonta
-    sähköiset, personoidut markkinointimateriaalipohjat (3 kpl / tapahtuma)
-    vapaaehtoisten paidat (talvitakin päälle)

Paikallisjärjestäjän vastuut

Paikallinen järjestäjä vastaa:
-    tapahtuman järjestämisluvista ja turvallisuussuunnitelmasta
-    vapaaehtoisten rekrytoinnista ja perehdytyksestä
-    Muumien ulkoilukoulujen ohjaajien kouluttamisesta (työpaja)
-    paikallismainonnasta (muu kuin Facebook)
-    lumenveistotarvikkeista osallistujille
-    pulkkamäen ja hiihtoladun rakentamisesta
-    lumikenkäilyn kokeilupaikan rakentamisesta

Haku auki 18.10. asti

Hae tapahtumaa 18.10. mennessä. Päätökset tiedotetaan hakijoille 24.10. mennessä, jolloin valinnat julkaistaan järjestön syyskokouksessa.
Hakulomake: www.lyyti.in/lumiukkokiertue2021

Lisätietoja

Tapahtumakonseptist, hakemisesta ja järjestämisestä liittyviin kysymyksiin vastaa tapahtumasuunnittelija Saija Suominen, saija.suominen@suomenlatu.fi tai 0503560276