Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Marianne Holmberg ja Kirsi Uusitalo. Yhteydenotot ja palautteet:

UlkonaKuinLumiukko 14.2.-13.3.

to 20. tammikuuta 2022 08.10.00

Talven hauskin kampanja alkaa ystävänpäivänä. Tule mukaan toteuttamaan UlkonaKuinLumiukko-kampanjaa yhdistyksellenne sopivalla tavalla!

• Ystävänpäivänä muutaman tai yhden suuren lumiukon rakentaminen paikallisille piristykseksi ja lahjaksi torille, palvelukodin pihaan, leikkipuistoon tms. Hyödynnä halutessasi myös värejä!
  • Ohjattua lumenveistoa päiväkodin tai koulun lasten kanssa - ota yhteyttä päiväkotiin/kouluun ja sovi vierailusta
  • Paikallisen tapahtuman järjestäminen - tee aihioita valmiiksi lumenveistoa varten ja kutsu paikkakunnan lapsiperheet ja lapsenmieliset veistämään niistä veistoksia! Viestintämateriaaleja löydät https://www.suomenlatu.fi/ulkona-kuin-lumiukko/osallistu-kampanjaan.html

Mikäli koronarajoitukset estävä tapahtumien järjestämisen, rakenna lumiukkopuisto aihioista omatoimiseen veistämiseen. Tämä oli suuri hitti usealla paikkakunnalla viime talvena! Ota kuvia ja jaa paikallisissa somekanavissa valmiista lumiukoista.

Tilaa materiaalipaketti 6.2. mennessä

Vielä ehdit tilata Suomen Ladun tukipaketin kampanjan edistämiseksi paikkakunnallasi! Tukipaketti sisältää ohjeita pakkaslumesta tehtäviin lumiukkoihin, heijastimia, tikkuviirejä ja halutessasi myös muotteja aihioiden tekoa varten.
Tee tilaus tällä viikolla osoitteessa www.lyyti.in/lumiukko2022.

Muista osallistua kilpailuun Suomen lumiukkoisimmasta kunnasta!

Muista lisätä yhdistyksen tekemät lumiukot lumiukkolaskuriin ja haasta muutkin kuntalaiset tekemään samoin! Laskuri löytyy kampanjan etusivulta osoitteesta suomenlatu.fi/lumiukko, jossa se avautuu 11.2. Sitä ennen löydät viime talven tulokset. Olisiko hyvä tavoite vähintäänkin korottaa viime vuoden tulosta paikkakunnallasi?

Muista käyttää somessa tunnistetta #UlkonaKuinLumiukko

Lisätietoja kampanjasta: