Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Ulkona kuin lumiukko -kampanja on käynnissä 14.3. asti

ke 17. helmikuuta 2021 12.00.00

Hiihtolomaviikkojen ympärille tänä vuonna ajoitettu kampanja kannustaa jo neljännen kerran suomalaiset rakentamaan 10 000 lumiukkoa ja merkitsemään ne laskuriin.

Tämän talven upeat lumikelit mahdollistavat kampanjaan osallistumisen nyt ympäri Suomen - otetaan tästä mahdollisuudesta yhdessä kaikki irti ja viestitään omatoimisesta lumiukkojen rakentamisesta eri keinoin. Tähän tueksi Suomen Latu on luonut Facebook-tapahtuman, jota voitte jakaa yhdistyksen kanavissa ja vinkata myös omaan kuntaanne:
www.facebook.com/events/899560600795792.

Kunnalle kannattaa myös vinkata Suomen lumiukkoisimman kunnan leikkimielisestä kisasta - eli lumiukkojen merkitsemisestä laskuriin kampanjasivun etusivulla. Pohjois-Pohjanmaalle napsahti viime vuoden voitto kun Nivala ohitti lopukirillään Kuopion. Mikä paikkakunta kruunataan tänä vuonna? Lumiukkoja voi merkitä laskuriin 15.3. asti.

Koska tapahtumien järjestäminen on tänä vuonna haastavaa monilla paikkakunnilla, voi yhdistys kuitenkin auttaa lumiukkojen rakentamisessa toteuttamalla esimerkiksi valmiita aihioita joita paikkakuntalaiset käyvät omatoimisesti muotoilemassa. Mediahuomiota yhdistys voisi saada esimerkiksi lahjoittamalla lumiukkoja paikallisille palvelutalojen iäkkäille asukkaille, joille kulunut koronavuosi on varmasti ollut raskas.

Yhdessä viestimällä saamme varmasti tavoitteena olevat 10 000 lumiukkoa kasaan - kiitos kun olet mukana!