Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Tunturit kutsuivat Kymi-Vuoksen latualueen Kiilopäälle!

pe 13. elokuuta 2021 13.15.00

Retkiviikko kokosi bussilastillisen iloisia retkeläisiä nauttimaan tunturien lumosta.

Perjantaina 30.7. lähti bussilastillinen Kymi-Vuoksen latualueen iloisia retkeläisiä alueen kahdeksasta eri yhdistyksestä kohti Kiilopäätä. Imatran Lapinkävijät juhlisti tällä retkiviikolla yhdistyksen 70-vuotis- ja Ollinmajan 50-vuotisjuhlavuotta. Mukana oli imatralaisten lisäksi latulaisia Kaakon, Saimaan, Iitin, Inkeroisten, Myllykosken, Karhulan ja Kotkan Ladusta sekä vierailija Vantaan Ladusta.

Viikko alkoi vähän epävakaisessa säässä, mutta paahteisiakin hetkiä koettiin. Rahkosen Tuula Imatralta toimi retkioppaana ja veti päivittäin suosittuja retkiä tunturiin. Omatoimiretket olivat myös sallittuja ja niitäkin kilometrejä kertyi viikon aikana melkoisesti.

Viikon aikana teimme kaksi yhteisretkeä lähialueille. Maanantaina suuntasimme bussilla Saariselän Kaunispäälle, josta kurvasimme kaupan kautta ihmettelemään uutta Auroran päivätupaa. Tämä olikin keskustelua herättävä pytinki. Saariselältä osa porukasta käveli takaisin Kiilopäälle varsin lämpöisessä säässä. Torstaina oli vuorossa Pyhä-Nattanen, joka oli ainakin ensikertalaiselle mykistävä kokemus. Iltapäivällä oli mahdollisuus valita Tankavaaran kultakylässä joko Kultamuseo tai Sompio-talon erä- ja eläinnäyttely. Kultamuseo oli näistä hieman suositumpi.

Viikon aikana ehdimme myös istua nuotion äärellä. Sunnuntaina oli tutustumisilta Maahisessa, sateelta suojassa. Torstaina pidimme herkulliset lettukestit niinikään Maahisessa ja perjantaina istuimme vielä ulos nuotion ääreen kertaamaan kulunutta viikkoa ja laulaa luikautimme muutaman laulunkin.

Lauantaiaamuna suuntasimme kohti sateista etelää Kiilopään jäädessä kylpemään auringon paisteeseen kirkkaan sinisen taivaan alle.

Johanna Pajari
Imatran Lapinkävijät