Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Marianne Holmberg ja Kirsi Uusitalo. Yhteydenotot ja palautteet:

Syysterveiset Lounais-Suomesta

pe 16. syyskuuta 2022 09.00.00

Ajankohtaisia kuulumisia Lounais-Suomen latualueelta.

Mustikoita ja kantarelleja, niitä on moni poiminut tänä vuonna ahkerasti, ainakin sosiaalisen median päivityksistä päätellen. Meidän latualueella on myös tapahtunut ja toimittu ahkerasti. Puheenjohtajien etätapaamisia on pidetty kaksi kertaa, LoLa ympäri -polkupyöräviesti toteutui hienosti, kuten myös Satakunnan kansansoutu. Vielä loppuvodellekin on merkintöjä LoLa:n tapahtumakalenterissa.

1.10. pidetään alueen syyskokous eli aluekokous. Tuttuun tapaan, ainakin vielä tänä vuonna, kokousristeily järjestetään Viking Linen Piknik-risteilyllä. Aluekokous on tärkeä ja hyödyllinen, toivottavasti monesta yhdistyksestä pääsee edustaja(t) mukaan. Risteilyllä on mahdollisuus tavata alueen muiden jäsenyhdistysten edustajia, vaihtaa kuulumisia sekä saada muilta vinkkejä oman yhdistyksen käytäntöihin. Toki meille jää myös aikaa nauttia laivan tarjoamista palveluista. Aluekokoukseen on mahdollista osallistua myös etänä. Latualueen ensi vuoden toimintasuunnitelman lisäksi aluekokouksessa esitellään myös hallituksen puheenjohtajan ja hallitusjäsenen paikoista kiinnostuneet henkilöt, jotka ovat kesän aikana avoimen haun kautta ilmoittaneet kiinnostuksensa avoimista paikoista Suomen Ladun hallituksessa. Järjestön syyskokouksessa kaikki hakijat vasta virallisesti asetetaan ehdolle ja järjestön syyskokouksessa voi asettua ehdolle vielä sellaisetkin henkilöt, jotka eivät vielä ole kiinnostustaan ilmoittaneet. Ilmoittaudu aluekokoukseen puh. 050 377 6596/Marjo tai tahvanainenmarjo@gmail.com.

19.11. pidetään LoLa:n pikkujoulut Sastamalassa, järjestävä yhdistys on Vammalan Retkeilijät. Pikkujouluista kerrotaan lisää aluekokouksessa ja kutsu on myös tulossa lähiaikoina. Muistakaa, että LoLa:n pikkujoulu on tarkoitettu ihan kaikille jäsenillemme alueella. Vaikka oma yhdistys ei ns. yhdistyksenä osallistuisi, eikä järjestä kuljetusta, niin sinä olet oikein kovasti tervetullut tilaisuuteen.

Aluetyöryhmään haetaan jäseniä. Jos olet kiinnostunut tai tiedät jonkun, joka saattaisi olla kiinnostunut, niin ota yhteyttä puh. 040 534 7157/Jorma tai jorma.tahvanainen57@gmail.com. Aluetoiminta toimii parhaimmillaan, kun saadaan eri yhdistysten ääni kuuluviin ja tehdään tätä aluetoimintaa yhdessä.

”On syksy niin ihmeellinen, minä kaikkea ymmärrä en.
Miten vihreä maa värin uuden nyt saa, linnut lentävät merien taa.

Miten kypsyvät puolukat nuo, mistä karpalot päälleen saa suo?
Mikä punertumaan saapi marjat ja maan? Syksyn ihmeitä kaikki on vaan.”

Syksyssä on sitä jotakin!

Marjo "Maikki" Tahvanainen
Lounais-Suomen latualue