Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Syyskokouksen kuulumisia

Imatran vs. kaupunginjohtaja Ari Lindeman avasi Suomen Ladun syyspäivät Lappeenrannassa. Kuva: Panu Könönen

Syyskokouksen kuulumisia

su 31. lokakuuta 2021 13.50.00

Suomen Ladun järjestöväki oli koolla pitkästä aikaa "livenä" Lappeenrannan Rauhassa, Saimaan rannalla. Järjestön kokouksessa valittiin uusia hallituksen jäseniä.

Suomen Ladun syyskokous pidettiin sunnuntaina Lappeenrannassa, Holiday Club Saimaalla.

Syyskokoukseen osallistui 92 yhdistystä ja yhteensä virallisia kokousedustajia oli ilmoittautunut 121, joista noin puolet oli etänä ja puolet kokoussalissa Saimaalla. Kokouksessa Suomen Ladun kunniajäseneksi kutsuttiin entinen puheenjohtaja Pekka Alanen. Kokouksessa valittiin Suomen Ladun hallitukseen kolme uutta jäsentä.

Hallitukseen valittiin Jussi-Pekka Arkkola. Jussi-Pekka on 37-vuotias tamperelainen. Hän toimii Retki- ja Vaellusoppaat ry:n hallituksessa jäsenenä ja Tampereen Taivaltajat ry:n hallituksen varajäsenenä. Lisäksi hän kehittää Suomen Ladun retkeilytyöryhmässä retkeilytoimintaa. Jussi-Pekka haluaa auttaa Suomen Latua olemaan entistä vastuullisempi ja vaikuttavampi toimija, joka edesauttaa ihmisten hyvinvointia.

Toinen uusi hallituksen jäsen on Heino Lipsanen. Mikkeliläinen Heino tunnetaan työstään mm. Etelä-Savon Liikunnan aluejohtajana, mistä tehtävästä hän jäi eläkkeelle 2019. Kokemusta Heinolta löytyy mm. Kanoottiliitosta, Itä-Suomen liikuntaneuvostosta, liikunnan aluejärjestöjen aluejohtoryhmän puheenjohtajuudesta kuin suurten tapahtumien (Jukolan viesti, Lentopallo Power Cup) järjestelyjen johtotehtävistä. Heino on Mikkelin Ladun hallituksen jäsen.

Hallitukseen valituksi tuli myös Katariina Syrjäsuo, 47-vuotias erityisluokanopettaja, luonto- ja eräopas, lasten liikunnan ohjaaja ja ympäristökasvattaja Vantaalta. Hänelle on tärkeää Suomen Ladun hallituksessa nostaa esiin lasten- ja nuorten toimintaa ja retkeilyä. Myös Kiilopään kehittäminen on lähellä Katariinan sydäntä. Katariina on toiminut ohjaajina useissa eri Suomen Ladun lajeissa ja hän on Retki- ja vaellusoppaat ry:n ja Ulko-opet ry:n jäsen.

Lauantai-iltana palkittiin hallitustyöstä jättäytyvät Anja Korhonen, Maarit Marttila ja Matti Niemelä. Anja ja Matti palkittiin Tahko Pihkala -mitaleilla ja Maarit Suomen Ladun kultaisella ansiomitalilla. Entinen pitkäaikainen puheenjohtaja Pekka Alanen palkittiin Suomen Ladun kultaisella ansiomerkillä. Illan aikana muistettiin myös Suomen Ladussa pitkään työskennellyttä “latuyhdistysten äitiä”, yhdistyspalvelun vastaava Johanna Yli-Opasta, joka on siirtymässä urallaan uusiin tehtäviin.

Lisätietoa syyskokouksesta Yhdistyspalveluiden sivuilta.