Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Suomen Latu kouluttaa!

to 17. joulukuuta 2020 09.15.00

Kurkista koulutuskalenteriin. Jäsenyhdistyksille kurssipaikkoja maksutta!

Ohjaajakurssille maksutta

Suomen Latu tarjoaa vuonna 2021 jäsenyhdistyksille kurssipaikkoja maksutta. Jäsenyhdistyksellä on kaksi ilmaista kurssipaikkaa per laji tai toimintamuoto. Esim. kaksi kurssipaikkaa metsämörritoimintaan, kaksi Muumien ulkoilukouluun, kaksi hiihdon ohjaajakurssille ja kaksi frisbeegolfin ohjaajakurssille. Ilmaispaikat koskevat 1-2 päivän mittaisia ohjaajakursseja. Opaskurssilla ja Luonnossa kotonaan -peruskurssilla ei ole ilmaispaikkoja.

Suomen Latu ei korvaa osallistujan matka- eikä majoituskuluja. Niiden korvauksesta voi neuvotella oman yhdistyksen hallituksen kanssa.

Toimi näin:

Jos olet kiinnostunut ohjaamaan toimintaa yhdistyksessä ja haluat kouluttautua ohjaajaksi, ota ensin yhteyttä yhdistyksesi hallitukseen/lajivastaavaan.

Ilmoittautumisen yhteydessä kerrotaan, että kyseessä on maksuton koulutettava. Ilmoittautuja valitsee Suomen Ladun nettisivuilta haluamansa koulutuksen ja ilmoittautumissivulta vaihtoehdon latuyhdistyksen ilmaispaikka. Ilmoittautumislomakkeessa on kenttä, jossa pyydetään nimeämään henkilö, joka on vahvistanut ilmaispaikan käytön.

Koulutettava sitoutuu ohjaamaan sovitun määrän toimintaa yhdistyksessä, yhdistyksen määrittelemin käytännöin ja korvauksin. Suosittelemme kirjallista sopimusta. Yhdistys voi käyttää apuna sopimisessa valmista sopimuspohjaa.

L = Lastentoiminnan kurssit
A = Aikuisliikunnan kurssit
J = Järjestökoulutus
T = Tapahtumat

KURSSIT 2021

SYYSKUU

A 1.9.-31.10. Talviuinnin verkkokurssi
Harrastajille suunnattu itsenäisesti opiskeltava verkkokurssi tarjoaa jäätävän hyvät eväät talviuinnin harrastamiseen, lajiohjaukseen ja tapahtumien järjestämiseen. Ilmoittaudu tästä.

L 26.9. Tunteet hukassa -metsäseikkailu -koulutus, Oulu
Tunteet Hukassa -metsäseikkailu on luontoympäristöön viety tunnekasvatuksen toimintamalli kasvatusalan ammattilaisille. Koulutus sisältää kattavan säänkestävän materiaalin ja yhteensä 10 tunnetta, tehtävineen ja leikkeineen. Materiaalia riittää koko lukuvuodeksi tunnekasvatuksen toteuttamiseksi. Ilmoittaudu tästä.

LOKAKUU

L 2.10. Metsänuppuset ja -myttyset -teemakurssi, Helsinki
Kurssilla löydetään alle 4-vuotiaille sopivat tavat retkeillä ja saadaan paljon käytännön ideoita sekä lauluja, leikkejä ja loruja pienten lasten luontokasvatukseen. Osallistuminen edellyttää Metsämörriohjaajan peruskurssin suorittamista. Ilmoittaudu tästä.

L 2.10. Metsämörri esiopetuksessa -teemakurssi, Seinäjoki
Kurssilta saat osaamista esiopetuksen toteuttamiseen luonnossa ja ideoita Metsämörrin liittämisestä esiopetukseen. Uudistettu kurssimateriaali sisältää mm. 50 säänkestävää tehtäväkorttia. Osallistuminen edellyttää Metsämörriohjaajan peruskurssin suorittamista. Ilmoittaudu tästä.

L 3.10. Metsämörri ystävineen -teemakurssi, Helsinki
Kurssilla tutustut Lohi-Valtteriin, Tunturi-Tiinaan ja Novaan ja opit näiden hahmojen omien teemojen mukaisia leikkejä ja harjoitteita. Osallistuminen edellyttää Metsämörriohjaajan peruskurssin suorittamista. Ilmoittaudu tästä.

L 9.-10.10. Luonnossa kotonaan -peruskurssi, Lahti
Luonnossa kotonaan -peruskurssilla syvennytään LK-toimintaan käytännönläheisesti ja omia kokemuksia jakaen. Koulutukseen osallistuminen edellyttää kasvatus- tai opetusalan tutkintoa. Ilmoittaudu tästä.

L 11.10. Tunteet hukassa -metsäseikkailukoulutus, Helsinki
Ilmoittaudu tästä.

A 23.10. Polkujuoksun ohjaajakurssi, Helsinki
Ohjaajakurssilla opit ohjaamaan polkujuoksuryhmiä maastossa, opettamaan maastoon sopivaa juoksutekniikkaa, suunnittelemaan eri tasoisia reittejä ja tuntemaan polkujuoksuvarusteiden ominaisuuksia. Ilmoittaudu tästä.

29.-31.10. Suomen Ladun syyskokous, Lappeenranta
Lue lisää ja ilmoittaudu tästä.

MARRASKUU

A 1.11.-15.12. Talviuinnin verkkokurssi
Ilmoittaudu tästä.

JOULUKUU

T  11.12. Kiilopäähiihto
Kiilopäähiihto avaa hiihtokauden Saariselän ja Kiilopään upeissa tunturimaisemissa. Ilmoittaudu mukaan edullisemmin syyskuun loppuun mennessä.
kiilopaa.fi/kiilopaahiihto

ILMOITTAUTUMINEN KURSSEILLE

Lisätiedot:
koulutus@suomenlatu.fi

Toteutamme kursseja myös tilauskurssimuotoisina.
HUOM! Tilauskurssit Suomen Ladun jäsenyhdistyksille jäsenhintaan!