Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Suomen Latu kouluttaa!

to 17. joulukuuta 2020 09.15.00

Kurkista koulutuskalenteriin. Jäsenyhdistyksille kurssipaikkoja maksutta!

Ohjaajakurssille maksutta

Suomen Latu tarjoaa vuonna 2021 jäsenyhdistyksille kurssipaikkoja maksutta. Jäsenyhdistyksellä on kaksi ilmaista kurssipaikkaa per laji tai toimintamuoto. Esim. kaksi kurssipaikkaa metsämörritoimintaan, kaksi Muumien ulkoilukouluun, kaksi hiihdon ohjaajakurssille ja kaksi frisbeegolfin ohjaajakurssille. Ilmaispaikat koskevat 1-2 päivän mittaisia ohjaajakursseja. Opaskurssilla ja Luonnossa kotonaan -peruskurssilla ei ole ilmaispaikkoja.

Suomen Latu ei korvaa osallistujan matka- eikä majoituskuluja. Niiden korvauksesta voi neuvotella oman yhdistyksen hallituksen kanssa.

Toimi näin:

Jos olet kiinnostunut ohjaamaan toimintaa yhdistyksessä ja haluat kouluttautua ohjaajaksi, ota ensin yhteyttä yhdistyksesi hallitukseen/lajivastaavaan.

Ilmoittautumisen yhteydessä kerrotaan, että kyseessä on maksuton koulutettava. Ilmoittautuja valitsee Suomen Ladun nettisivuilta haluamansa koulutuksen ja ilmoittautumissivulta vaihtoehdon latuyhdistyksen ilmaispaikka. Ilmoittautumislomakkeessa on kenttä, jossa pyydetään nimeämään henkilö, joka on vahvistanut ilmaispaikan käytön.

Koulutettava sitoutuu ohjaamaan sovitun määrän toimintaa yhdistyksessä, yhdistyksen määrittelemin käytännöin ja korvauksin. Suosittelemme kirjallista sopimusta. Yhdistys voi käyttää apuna sopimisessa valmista sopimuspohjaa.

L = Lastentoiminnan kurssit
A = Aikuisliikunnan kurssit
J = Järjestökoulutus
T = Tapahtumat

KURSSIT 2021

MARRASKUU

A 1.11.-15.12. Talviuinnin verkkokurssi
Harrastajille suunnattu itsenäisesti opiskeltava verkkokurssi tarjoaa jäätävän hyvät eväät talviuinnin harrastamiseen, lajiohjaukseen ja tapahtumien järjestämiseen. Ilmoittaudu tästä.

JOULUKUU

T  11.12. Kiilopäähiihto
Kiilopäähiihto avaa hiihtokauden Saariselän ja Kiilopään upeissa tunturimaisemissa. Ilmoittaudu mukaan edullisemmin syyskuun loppuun mennessä.
kiilopaa.fi/kiilopaahiihto

ILMOITTAUTUMINEN KURSSEILLE

Lisätiedot:
koulutus@suomenlatu.fi

Toteutamme kursseja myös tilauskurssimuotoisina.
HUOM! Tilauskurssit Suomen Ladun jäsenyhdistyksille jäsenhintaan!