Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Marianne Holmberg ja Lotta Vuorela. Yhteydenotot ja palautteet:

Suomen Latu jatkaa yhdenvertaisen ulkoilun edistämistä

to 12. tammikuuta 2023 07.45.00

Yhteiset polut -hanke päättyi ja Kaikille avoin ulkoilu -hanke käynnistyi. Yhteiset polut pilotoi toimintaa moninaisille perheille, jonka pohjalta tehtiin jatkosuunnitelmia. Onnistuneen hankkeen ja jäsenyhdistysten aktiivisuuden johdosta toiminta sai jatkoa Kaikille avoin ulkoilu -hankkeella.

Vuonna 2022 Suomen Latu ja Suomen Paralympiakomitea toteuttivat yhteistyössä Yhteiset polut -hankkeen, jossa edistettiin perheiden yhdenvertaisia luontoliikunnan mahdollisuuksia valtakunnallisesti ja lisättiin perheliikunnan toimijoiden osaamista. Yhteiset polut -hankkeessa pilotoitiin perheliikuntatapahtumia, joissa huomioitiin moninaisten perheiden osallistumismahdollisuudet. Inklusiivinen toiminta otettiin avoimesti mukaan jäsenyhdistysten toimintaan.

Työ yhdenvertaisen ulkoilun edistämiseksi jatkuu Kaikille avoin ulkoilu -hankkeella, jonka tavoitteena on vähentää eriarvoisuutta yhteiskunnassa kehittämällä esteettömiä ja saavutettavia ulkoilutapahtumia, jotta perheet erilaisin toimintakyvyin voivat osallistua. Hanke toteutetaan yhteistyössä Suomen Paralympiakomitean kanssa ja se on kaksivuotinen. Katsasta Yhteiset polut -hankkeen aikana tuotetut materiaalit ja artikkelit oheisesta linkistä, jossa mm. opas esteettömien ja saavutettavien ulkoilutapahtumien järjestämiseen: www.suomenlatu.fi/yhteisetpolut.